سی ان ان: آمریکا مدرکی از دخالت ایران در حمله به آرامکو ارائه نکرد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، آمریکا در حالی ایران را متهم به دست داشتن در حمله نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان می نماید که تاکنون هیچ گونه مدرکی در این زمینه ارائه نکرده است.

سی ان ان: آمریکا مدرکی از دخالت ایران در حمله به آرامکو ارائه نکرد

به گزارش ، به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، ایران حمله به تاسیسات نفتی عربستان را تکذیب و اتهامات آمریکا را فریبکارانه توصیف کرد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد ایران در پشت حمله پهپادی روز شنبه واقع شده است، اما وی هیچ شواهدی در این زمینه ارائه نکرد. مبارزان انصارالله یمن مسئولیت آن را برعهده گرفتند.

بن ویدمن خبرنگار سی ان ان در گزارشی از بیروت در این زمینه گفت: آمریکایی ها انگشت اتهام خود را به سوی ایران نشانه گرفته اند. به خصوص مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا این مسئله را مطرح نموده، اما همانطور که می دانیم وی تاکنون هیچ مدرکی در این زمینه ارائه ننموده است.

این در حالی است که مقادیر سخت افزار نظامی، ماهواره و پهپاد های آمریکا در منطقه قرار دارند و آمریکا مرتب در حال پرواز بر فراز خلیج فارس است، اما پمپئو که مدت طولانی است موضع خصمانه علیه ایران دارد به وضوح معتقد است جنبش انصارالله نمی توانستند حملاتی تا چنین حد انجام دهند.

خبرنگار سی ان ان گفت: اما حقیقت این است که از مارس 2015، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به وسیله آمریکا، انگلیس و دیگر قدرت های اروپایی مسلح شدند و جنگ علیه مبارزان انصارالله در یمن به راه انداختند که فقیرترین کشور در دنیا عرب است.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، بیش از 70 هزار نفر در این جنگ کشته شدند. همین 2 هفته پیش، سعودی ها مرکز بازداشتگاهی در صنعا را هدف قرار دادند و بیش از 150 نفر را کشتند، اما این حمله توجهات زیادی را برانگیخت که مطمئنا توجه واشنگتن را به خود معطوف نکرد.

بنابر این، چنین اقدامی نباید موجب تعجب گردد. اگر مبارزان انصارالله این توانایی را دارند فراوری نفت عربستان را هدف قرار دهند و پنج میلیون و هفتصد هزار بشکه نفت را از خط فراوری خارج نمایند، این یک دستاوردی برای آن ها است.

روز شنبه 10 پهپاد انصارالله یمن 2 پالایشگاه بقیق و خریص از تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان را هدف قرار دادند که به دنبال آن مقامات این کشور اعلام کردند نیمی از فراوری نفت خام آن ها متوقف شده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز پس از این حادثه ایران را عامل مستقیم آن دانسته و مدعی شده که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد منشاء این حملات از یمن بوده است. این در حالی است که انصارالله یمن مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

ایران این اتهامات را به شدت رد نموده و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر پمپئو گفت: آن ها پس از ناکامی در فشار حداکثری علیه ایران به فریبکاری حداکثری روی آورده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 686

به "سی ان ان: آمریکا مدرکی از دخالت ایران در حمله به آرامکو ارائه نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی ان ان: آمریکا مدرکی از دخالت ایران در حمله به آرامکو ارائه نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید