شمارش معکوس جام جهانی

به گزارش تور ارمنستان ارزان، انتها، لحظه قطر فرا رسید. تا چند هفته دیگر، امارت کوچکی در خلیج فارس میزبان بزرگترین رویداد ورزشی است که تا به حال در دنیا عرب برگزار شده است.

شمارش معکوس جام جهانی

به گزارش خبرنگاران، جام دنیای فوتبال در راه است، و همراه با آن، آنالیز های بسیار زیاد و بعلاوه دسیسه های فراوان. قطر از جام دنیای برای به نمایش گذاشتن فرهنگ، تاریخ و هویت خود برای 1.2 میلیون بازدیدنماینده که از 20 نوامبر تا دسامبر به این کشور سفر می نمایند، استفاده می نماید. بسیاری دیگر از مردم سراسر دنیا نیز از تلویزیون این رویداد بزرگ را دیدن خواهند کرد.

به عنوان مثال، مسابقه شتر دوانی - نماد و نشانه فرهنگ قطر و یکی از قدیمی ترین ورزش های این کشور است. دور از چراغ های درخشان، مراکز خرید، آسمان خراش ها و برج ها در دوحه، مردان قبل از طلوع خورشید در یک پیست مسابقه در شهرداری الشحانیه جمع می شوند تا شتر های خود را برای مسابقات آینده آموزش دهند.

شتر ها در ابتدای تمرین به وسیله گردانندگانشان نگه داشته می شوند و صاحبانشان در خارج از مسیر با وسایل نقلیه همراهی می نمایند تا زمان های سرعت را آنالیز نمایند. شتر ها به وسیله صاحبانشان با میکروفون راهنمایی می شوند و به طور همزمان ربات های مدرن سوار بر پشت آن ها شلاق می زنند. دولت قطر استفاده از بچه ها را ممنوع نموده و ربات ها را جایگزین آن ها نموده است.

نه چندان دور، فهد بن محمد العطیه در مزرعه خود منتظر بازدیدنمایندگان است. گروه او مشتاق است تا روش های محلی و نوآورانه کشاورزی را ترویج کند. این مزرعه گیاهان و سبزیجات سازگار با بیابان را پرورش می دهد و فلسفه خاص خود را در خصوص تندرستی و سلامتی دارد.

دیکشا، معلم یوگا از هند نیز بر روی یک سکو شاگردانش را برای کلاس های یوگا در محیط طبیعی مزرعه جمع می نماید.

راهنمایان تور آماده هستند تا به گردشگران بخش طبیعی - و عمدتاً ناشناخته - قطر را نشان دهند، مانند تپه های شنی نرم در خور العدید، جایی که ماسه و دریا در مرز بین قطر و عربستان سعودی به هم می رسند.

قطر، کشوری با اکثریت مسلمان، قوانین سختگیرانه ای در خصوص الکل دارد. فقط می توان آن را در رستوران های هتل و بار هایی که دارای مجوز هستند سرو کرد، و مست بودن یا نوشیدن در ملاء عام غیرقانونی است. قطر، اما مجبور شده است مقررات خود را کاهش دهد.

در داخل سوق واقف - بازاری گسترده در مرکز شهر دوحه که مطمئناً به علت رستوران ها، کافه ها و فروشگاه هایش در بین گردشگران محبوب خواهد بود - شاهینی روی مچ دست چپ مردی نشسته است که روی نیمکتی بلند جلوی مغازه اش نشسته و در حال چرخش است.

شاهین بازی یکی از رایج ترین ورزش ها در قطر است و فروشگاه های تخصصی وجود دارد که پرندگان قابل فروش را بر روی صندلی های خود به نمایش می گذارند.

تفریح شاهین بازی در قطر به شدت با پدیده ای که فوتبال است، در تضاد است. قطر در خصوص رفتارش با مهاجرانی که پس از آمدن برای یاری به ساخت ورزشگاه ها و زیرساخت های مسابقات، با انتقاداتی روبرو شده است.

عدنان، یک راننده مهاجر از پیشاور در پاکستان، در یک آپارتمان دو اتاقه در الورکه با 11 نفر زندگی می نماید. او به دلایل مالی منتظر جام دنیای است.

او می گوید: متاسفانه من در مسابقات شرکت نخواهم کرد، اما این فرصت خوبی برای من خواهد بود تا در طول جام دنیای پول بیشتری به دست بیاورم.

منبع: اسوشیتدپرس

منبع: فرارو
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2507

به "شمارش معکوس جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمارش معکوس جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید