صدور سند تک برگی مالکیت پردیس مرکزی دانشگاه تهران پس از 86 سال

به گزارش تور ارمنستان ارزان، با کوشش اداره کل امور حقوقی دانشگاه تهران و پس از 86 سال، سند تک برگی مالکیت پردیس مرکزی دانشگاه تهران صادر و تحویل شد.

صدور سند تک برگی مالکیت پردیس مرکزی دانشگاه تهران پس از 86 سال

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، با کوشش اداره کل امور حقوقی دانشگاه تهران و پس از 86 سال، سند تک برگی مالکیت پردیس مرکزی دانشگاه تهران صادر و تحویل شد.

مدیرکل امور حقوقی دانشگاه تهران با اعلام این مطلب گفت: با تصویب قانون تأسیس دانشگاه در تهران هشتم خرداد 1313، اراضی پردیس مرکزی دانشگاه تهران به همت وزارت مالیه وقت خریداری و اسناد رسمی معاملات به نام وزارت معارف وقت تنظیم شد تا اقدامات لازم برای احداث و بنای دانشگاه تهران به عمل آید.

محسنی اضافه کرد: از سال 1313 و در دهه های گذشته کوشش های زیادی برای اخذ دفترچه سند مالکیت یا همچون اسناد امروزی، سند تک برگی، صورت گرفته بود، ولی دانشگاه پیروز به دریافت این سند نشده بود.

مدیرکل امور حقوقی دانشگاه تهران در ادامه تاکید نمود: از سال 1397 با دستور ریاست محترم دانشگاه و پشتیبانی معاون محترم اداری و مالی دانشگاه، کوشش شد با انجام کامل تشریفات ثبتی و اداری و به ویژه با همکاری وزارت امور مالی و دارایی، موضوع اخذ سند تک برگی برای اراضی پردیس مرکزی دانشگاه تهران واقع در خیابان انقلاب اسلامی پیگیری شد که نهایتاً در هجدهم خرداد ماه 1399 پس از 86 سال، سند مالکیت تک برگی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه تهران صادر شد.

وی در خاتمه، از مساعدت مدیر کل ثبت استان تهران و رئیس ثبت اسناد و املاک ولی عصر (عج) تهران و کارشناسان آن اداره قدردانی کرد.

لازم به ذکر است پیشنهاد تأسیس دانشگاه از سال 1305 توسط سنک، نماینده مجلس، شروع شد و بعد از آن عیسی صدیق (صدیق اعلم) مأمور شد به ایالات متحده آمریکا سفر کند و پس از مطالعه در تأسیسات علمی دنیای جدید، طرحی برای تأسیس دانشگاه در کشور به دولت تقدیم کرد و سپس کلیات طرح تأسیس دانشگاه تهران از سال 1307 توسط محمود حسابی به حکمت پیشنهاد شد. لایحه قانونی تأسیس دانشگاه در اسفند 1312 به مجلس شورای ملی پیشنهاد شد و پس از دو ماه آنالیز و مطالعه در کمیسیون معارف مجلس پایان قانون تأسیس دانشگاه تهران در هشتم خرداد 1313 از تصویب مجلس شورای ملی گذشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1451

به "صدور سند تک برگی مالکیت پردیس مرکزی دانشگاه تهران پس از 86 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور سند تک برگی مالکیت پردیس مرکزی دانشگاه تهران پس از 86 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید