صرف غذاهای گوشتی در یونان

به گزارش تور ارمنستان ارزان، وقتی به کشور دیگری، مخصوصا کشور یونان سفر می‌کنید باید غذای آن کشور را نیز میل کنید. در سفر با تور کشتی کروز یونان غذاهای گوشتی میل بفرمایید.

صرف غذاهای گوشتی در یونان

تجربه‌ی خوردن جایرو در کشور یونان متفاوت‌تر از دیگر کشورهای اروپایی است. در بسیاری از رستوران‌های یونان تکه‌های اصلی گوشت را به سیخ می‌کشند و از گوشت چرخ شده کمتر استفاده می‌کنند و از پیش آماده که در دیگر رستورانها دیده می‌شود. به شکل ستنی این گوشت ترکیبی از گوشت گوسفند و خوک بوده، اما امروزه ترکیب جایرو با گوشت گوساله و جوجه طرفداران بیشتری دارد. گوشت جایرو معمولا با نمک، فلفل، پاپریکا طعم‌دار شده که تا زمانی که به ظاهری طلایی-قهوی و بافت درونی آبدار تبدیل نشود آن را از روی گریل برنمی‌دارند. خوردن جایرو به صورت ساندویچی مرسوم بوده که با هر مخلوط ممکنی پر شده که این مخلوط می‌تواند، پیاز، گوجه، تساتسیکی که سسی غلیظ تهیه شده از ماست موسیر و خیاراست و سیب‌زمینی سرخ شده باشد. تور جزایر یونان بدون ویزا فرصتی برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی یونان همراه با صرف جایرو یونانی است.

سوپ آگولِمونو یکی دیگر از غذاهای گوشتی شناخته شده است که وعده‌ای مقوی از برنج و جوجه می‌باشد که همراه با آب گوشت طعم‌دار سرو می‌شود. این غذا که طعم منحصربه‌فردی دارد با عطر لیمو و زرده‌ی هم‌زده‌ی تخم مرغ تکمیل شده و ترکیبی عالی از نوع خود است. ادویه اصلی این سوپ تنها نمک و فلفل بوده که اگر آگولمونو به درستی تهیه بشود از شدت عطر و طعم بی‌نظیر ایجاد شده با ترکیب همین مواد ساده شگفت‌زده خواهید شد. 

استیفادو خوراکی شکل گرفته از ترکیب پیاز و گوشت قرمز یا ماهی است. در این غذا پیاز سفید به همراه ترکیبی از آب گوشت و گوجه استفاده می‌گردد که با نمک، آبجو، سبزیجات، برگ بو و چوب دارچین طعم دار می‌شود. برای ترد شدن گوشت یا ماهی در این ترکیب، غذا یا روی اجاق و یا در فر قرار داده شده و معمولا با ریختن روی سیب‌زمینی های کبابی سرو می‌گردد. همچنین این غذا روی برنج ریخته خواهد شد. تور کشتی کروز یونان پر از چاذبه برای بازدید خواهد بود و یک سفر لوکس را برای شما رقم خواهد زد.

انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 858

به "صرف غذاهای گوشتی در یونان" امتیاز دهید

1 کاربر به "صرف غذاهای گوشتی در یونان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صرف غذاهای گوشتی در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید