عارضه بیماران کرونایی که پزشکان را دچار اشتباه می کرد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، یک متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه، به تشریح شرایط بیماری کووید 19 در یک سالگی شیوع کرونا در کشور پرداخت.

عارضه بیماران کرونایی که پزشکان را دچار اشتباه می کرد

به گزارش خبرنگاران از مهر، اتابک نجفی با اشاره به گذشت یک سال از شیوع بیماری کووید 19 در کشور، گفت: در این مدت با بیماری ناشناخته ای روبه رو شدیم که به هیچ وجه شبیه بیماری های مشابه نبود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه نمود: بیماران با افت شدید اکسیژن روبرو می شدند. از این رو به روش های جدید درمانی رو آوردیم که حتی در جهان هم تجربه ای نسبت به آن وجود نداشت.

وی ادامه داد: روش های مختلف تهویه و پلاسما فریز را بر روی بیماران کرونا انجام دادیم تا بتوانیم واکنش های التهابی ریه را کاهش دهیم.

نجفی گفت: نکته مهم در بیماران کرونا این بود که بعضی از این بیماران با وجود افت شدید اکسیژن بدون هیچ احساس اضطراب و تنگی نفس تنها احساس تشنگی داشتند و این ممکن بود پزشکان را دچار اشتباه کند.

وی اضافه نمود: مهم ترین دستاورد درمانی ما این بود که اگر بیماران کووید 19 زود به بیمارستان بیایند احتمال بهبود آنها بیشتر است.

این متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه تاکید نمود: در این مدت به وسیله شبکه های اجتماعی تجربیات خود را با کادر درمانی سایر شهرستان ها به اشتراک گذاشتیم. حضور خیرین، پتانسیل خوب جامعه را در یاری به بحران ها نشان می داد. همه باجان و دل آمدند و بدون ترس کارکردند. بدون در نظر دریافت منافع خود تنها برای بیماران کارکنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1842

به "عارضه بیماران کرونایی که پزشکان را دچار اشتباه می کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عارضه بیماران کرونایی که پزشکان را دچار اشتباه می کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید