علاقه استارت آپ های ایرانی به گسترش فعالیت در آذربایجان

به گزارش تور ارمنستان ارزان، معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر اشتراکات فرهنگی میان ایران و جمهوری آذربایجان گفت: استارت آپ ها و کسب وکارهای ایرانی علاقه مند به گسترش فعالیت خود در کشور آذربایجان هستند.

علاقه استارت آپ های ایرانی به گسترش فعالیت در آذربایجان

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، امیر ناظمی در دیدار با بنیاد حسین اف سفیر جمهوری آذربایجان در ایران گفت: استارت آپ هایی ایرانی علاقه مند به حضور در بازارهای بین المللی هستند و آمادگی کامل جهت گسترش فعالیت های خود در کشور آذربایجان را دارند.

وی یافتن شرکای تجاری و همکاران کلیدی در کشور آذربایجان را از اولویت های مهم استارت آپ های ایرانی برشمرد و اضافه کرد: این استارت آپ ها، اپلیکیشن ها و نرم افزارهای خود را ارتقاء داده و زبان آذری را به امکانات نرم افزار اضافه نموده اند و این امر نشان گر میزان همت و علاقه مندی آنان جهت ورود به بازارهای جمهوری آذربایجان است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران شباهت های فرهنگی، تاریخی، زبانی و نزدیکی جغرافیایی را از نقاط قوت بین دو کشور بیان کرد و ادامه داد: امیدواریم با گسترش روابط بین دو کشور شاهد توسعه و تقویت پتانسیل های موجود در حوزه IT باشیم.

بنیاد حسین اف، سفیر آذربایجان در ایران نیز با ابراز خوشنودی از حضور در جمع استارت آپ های ایرانی از علاقه مندی و آمادگی کشورش جهت حضور و حمایت از استارتاپ های ایرانی در کشور آذربایجان اطلاع داد و گفت: از استارت آپ ها و کسب وکارهای نوپا جهت حضور در نمایشگاه باکو تل آذربایجان دعوت نموده و از حضور آنان در جمهوری آذربایجان حمایت می کنیم.

سفیر آذربایجان پیشرفت های تکنولوژیک ایران در دوران تحریم را چشمگیر ارزیابی کرد و اضافه کرد: ما در عصر فناوری به سر می بریم و در این دوران هر کشوری که صاحب تکنولوژی و فناوری های نوین باشد صاحب قدرت بیشتری است.

وی فناوری را از محورهای اصلی توسعه دانست و اضافه کرد: دولت آذربایجان توجه ویژه ای را به حوزه IT و فناوری های نوین معطوف نموده و در این راستا همکاری های همه جانبه ای را با دولت ایران داشته است. به گونه ای که روسای جمهور دو کشور در پنج سال گذشته 12 ملاقات با یکدیگر داشته اند و همچنین دیدارهای زیادی در سطح وزرا اجرا شده و در سال گذشته شاهد افزایش 74 درصدی مبادلات اقتصادی بین دو کشور بوده ایم.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 708

به "علاقه استارت آپ های ایرانی به گسترش فعالیت در آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علاقه استارت آپ های ایرانی به گسترش فعالیت در آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید