مابه التفاوت ارز دارو چگونه پرداخت می گردد؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، روابط عمومی سازمان بیمه سلامت با تکذیب خبری با عنوان قیمت دارو در روز های آینده تغییر می نماید که به نقل از مدیر عامل این سازمان در بعضی رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده، توضیحاتی در این زمینه را ارائه کرد.

مابه التفاوت ارز دارو چگونه پرداخت می گردد؟

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، گفت: بحث ساماندهی ارز دارو مطرح است و حذف ارز دارو به هیچ عنوان مطرح نیست. بعلاوه پوشش بیمه ای به هیچ عنوان حذف نشده و تغییر نخواهد کرد. پرداختی از جیب مردم در زمینه دارو افزایش نمی یابد.

بر اساس این گزارش دارو هایی که در حال حاضر پوشش 70 درصدی بیمه دارند به همین شکل باقی می ماند و علاوه بر آن، مابه التفاوت ارز به همه دارو ها تخصیص پیدا می نماید. بحث پلکانی بیمه شدن مربوط به دارو هایی است که تا به امروز تحت پوشش بیمه نبودند؛ بنابراین علاوه بر پوشش 70 درصدی دارو هایی که تحت پوشش هستند، دارو هایی که تا به امروز تحت پوشش نبوده هم به صورت پلکانی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

بیمه سلامت ایران بعلاوه اعلام نموده است: حتی برای بخشی از دارو های بدون نسخه نیز که تحت پوشش بیمه نیستند، برنامه هایی برای پوشش بیمه ای وجود دارد. با این حساب، پرداختی از جیب مردم در زمینه دارو کاهش پیدا می نماید. هزینه های افزایش یافته در زمینه فراوری دارو محاسبه خواهد شد و این مابه التفاوت با بودجه ای که سازمان برنامه و بودجه می دهد، به وسیله بیمه ها پرداخت می گردد و قرار نیست پرداختی از جیب مردم افزایش پیدا کند.

بنابر اعلام سازمان بیمه سلامت ایران، بعلاوه گفتنی است که قیمت گذاری دارو به وسیله سازمان غذا و دارو انجام می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2446

به "مابه التفاوت ارز دارو چگونه پرداخت می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مابه التفاوت ارز دارو چگونه پرداخت می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید