محققان: کرونا به عروق خونی بچه ها آسیب می رساند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، نتایج یک بررسی نشان می دهد، کروناویروس در بیشتر مواقع به عروق خونی بچه ها آسیب می رساند و عوارض ناشی از این عفونت در دهه های بعدی زندگی آنان مشاهده خواهد شد.

محققان: کرونا به عروق خونی بچه ها آسیب می رساند

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، محققان دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا دریافتند کروناویروس در بیشتر مواقع به عروق خونی بچه ها آسیب می رساند و عوارض ناشی از این عفونت در دهه های بعدی زندگی آنان مشاهده خواهد شد.

به گفته محققان این بررسی، عواقب آسیب ابتلا به کرونا در بچه ها ممکن است پس از سال ها ظاهر شود.

پژوهشگران، نشانگر بیولوژیکی مرتبط با آسیب عروق خونی را در کلیه بچه ها مبتلا به SARS-CoV-2 صرف نظر از شدت بیماری دریافتند؛ آنها تأکید می کنند، اگرچه بیشتر بچه ها مبتلا به عفونت کروناویروس دچار نوع خفیف بیماری می شوند اما تهدید جدی برای سلامت این گروه از بچه ها در آینده وجود دارد.

محققان در بیمارستان بچه ها فیلادلفیا سطح بالایی از نشانگر زیستی مرتبط با آسیب رگ های خونی را در بچه ها مبتلا به عفونت SARS-CoV-2 کشف کرده اند، حتی اگر بچه ها علائم حداقلی ابتلا به کووید 19 را داشته باشند یا هیچ علائمی نداشته باشند.

آنها همچنین دریافتند، درصد زیادی از بچه ها مبتلا به این عفونت از معیارهای بالینی و تشخیصی میکروآنژیوپاتی ترومبوتیک (TMA) برخوردارند. TMA توصیف کننده یک شرایط بالینی پاتولوژیک است که طی آن تجمع فیبرین و پلاکت در عروق کوچک،همراه با کاهش کارکرد اندام ها و کم خونی مشاهده می شود.

همچنین آسیب به عروق خونی می تواند با افزایش ریسک بیماری هایی نظیر فشارخون بالا، آسیب به کلیه ها یا بیماری قلبی عروقی همراه باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1771

به "محققان: کرونا به عروق خونی بچه ها آسیب می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان: کرونا به عروق خونی بچه ها آسیب می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید