مخبر: فرایند واکسیناسیون دانش آموزان با توجه به ذخایر کافی واکسن تکمیل گردد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، معاون اول رییس جمهور گفت: با توجه به ذخایر کافی واکسن در کشور باید فرایند واکسیناسیون دانش آموزان، دانشجویان و کادر آموزشی در سراسر کشور تکمیل گردد.

مخبر: فرایند واکسیناسیون دانش آموزان با توجه به ذخایر کافی واکسن تکمیل گردد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جلسه کمیته های تخصصی کرونا عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار گردید.

محمد مخبر در این جلسه با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه در مدارس و دانشگاه ها تأکید کرد و گفت: لازم است تمامی دستورالعمل های ابلاغی و پروتکل های مصوب با قاطعیت به اجرا گذاشته شود و اقدامات لازم برای حفظ سلامت و جان دانش آموزان و دانشجویان با جدیت اتخاذ شود.

مخبر اظهار داشت: با توجه به ذخایر کافی واکسن در کشور باید فرایند واکسیناسیون دانش آموزان، دانشجویان و کادر آموزشی در سراسر کشور تکمیل شود.

در این جلسه که وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، رییس دفتر رییس جمهور و رییس جمعیت هلال احمر حضور داشتند، وزیر بهداشت با اشاره به افزایش حجم مسافرت ها در ایام نوروز نسبت به سال گذشته گفت: خوشبختانه با انجام واکسیناسیون سراسری در کشور در ماه های گذشته شاهد افزایش و جهش ناگهانی مبتلایان به کرونا در کشور نبوده ایم.

بعلاوه وزارت بهداشت گزارشی از آخرین مقدار بیماران سرپایی، بستری، فوتی و رنگ بندی کرونایی، آخرین شرایط کوید 19 در ایران و دنیا و بعلاوه مقدار واکسیناسیون در کشور ارائه کرد که طبق این گزارش تا به امروز نزدیک به 63 میلیون نفر دوز اول، 57 میلیون نفر دو دوز و حدود 26 میلیون نفر نیز از جمعیت ایران دوز سوم واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

بعلاوه در این جلسه تأکید شد با وجود موج های مقطعی و سویه های تازه ویروس کرونا و با وجود افت ایمنی در بخش هایی از جامعه که واکسن دریافت نموده اند باید آمادگی ها و اقدامات لازم در مورد تزریق دوز های بعدی واکسن کرونا به ویژه در گروه های آسیب پذیر فراهم شود.

وزارت آموزش و پرورش نیز گزارشی از آخرین شرایط بازگشایی مدارس و مقدار حضور و استقبال دانش آموزان در کلاس های درس و بعلاوه تدابیر اتخاذ شده در مورد رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کلاس های درس ارائه و تأکید کرد که تا به امروز هیچ گزارشی در زمینه مرگ و میر ناشی از کرونا در میان دانش آموزان و مدارس اعلام نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2410

به "مخبر: فرایند واکسیناسیون دانش آموزان با توجه به ذخایر کافی واکسن تکمیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخبر: فرایند واکسیناسیون دانش آموزان با توجه به ذخایر کافی واکسن تکمیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید