خبرنگاران بیش از 70 درصد مدیران سیستان و بلوچستان بومی هستند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، زاهدان- خبرنگاران- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 70 درصد مدیران دستگاه های اجرایی و شورای اداری، بومی استان هستند و ترکیب شورای تامین استان نیز به همین نسبت است.

خبرنگاران بیش از 70 درصد مدیران سیستان و بلوچستان بومی هستند

ابوذر کوثری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه هر چند بومی گرایی و بومی گزینی نمی تواند ملاکی برای توسعه باشد و اصل برای ما شایستگی و لیاقت افراد است اضافه کرد: به همین دلیل در این دولت تلاش شده است از نیروهای شایسته اهل سنت و بلوچ به عنوان شهفرایندانی وطن دوست و مرزدار که در طول تاریخ دارای عرق بالای ایرانی و در چهار دهه گذشته حافظ و وفادار به نظام اسلامی و کشور بوده اند استفاده شود.

کوثری اعلام کرد: هم اینک 2 معاون استاندار، 52 درصد فرمانداران، 72 درصد بخشداران، 73 درصد شهرداران و 50 درصد معاونان فرمانداری ها از نیروهای اهل سنت استان هستند.

وی با بیان اینکه انتخاب نیروهای اهل سنت برای پست های مدیریتی حساس از اقدامات دیگر سالهای اخیر بوده از جمله انتصاب معاونان سیاسی- امنیتی فرمانداران در راستای افزایش اعتماد نظام به نیروهای اهل سنت بوده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: براساس آمار و ارقام به کارگیری و استفاده از نیروهای شایسته اهل سنت در مناصب مدیریتی از اول انقلاب تا به امروز با فرایند خوبی رو به افزایش بوده به گونه ای که در هر دولت با وجود برخی فراز و نشیب ها شاهد این فرایند بوده ایم.

انتخابات فرصتی برای دریافت نظر مردم در مورد تایید یا اصلاح رویه های موجود سیاستگذاری و برنامه ریزی است

کوثری گفت: انتخابات فرصتی برای مردم است که در مورد رویه های موجود اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نظرشان را اعلام و این رویه ها را تایید یا خواهان اصلاح شوند.

وی با بیان اینکه انتخابات یکی از مهمترین موضوعاتی است که وزارت کشور مسوول مستقیم اجرای آن است، آمادگی عوامل اجرایی استان را برای برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار اظهارداشت: در این زمینه به فرمانداران و بخشداران آماده باش لازم داده شده و نشست های هماهنگی نیز در فرمانداری ها و استانداری برگزار شده است.

وی هدف ازبرگزاری این نشست های هماهنگی را بررسی مسائل و مسائل انتخابات های مشابه گذشته و اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات و زمینه سازی برای مشارکت بیش از پیش مردم در این عرصه ذکر کرد و اضافه کرد: 2 انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را پیش رو داریم که دارای اثرات مهم ملی و محلی است و اعتقاد ما نیز این است که توسعه جز از راستا مشارکت مردم عبور نمی کند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه موفقیت هر نوع سیاست گذاری و برنامه ریزی، در درجه اول منوط به مشارکت فعالانه مردم و یا حداقل پذیرش اجتماعی بالای مردم برای اجرایی شدن آن برنامه هاست گفت: انتخابات یکی از فرصت ها و ابزارهای مهم هم برای حاکمیت و هم برای مردم و شهفرایندان است تا از این فرصت برای بهبود شرایط موجود و گام گذاشتن به شرایط مطلوب استفاده کنند.

وی بااشاره به اینکه احتمال دارد بدلیل شرایط ناشی از اپیدمی کرونا در این انتخابات نام نویسی الکترونیکی از نامزدها انجام شود؛ در رابطه با لزوم اعتمادسازی بین مردم و دولت اعلام کرد: برای افزایش اعتماد و مشارکت مردم در سرنوشت خود در سیستان وبلوچستان دولت تلاش های زیادی انجام داده است که مردم همچون گذشته و بیش از آن ترغیب به همراهی با نظام در مقاطع مختلف شوند. از جمله موضوعاتی که در این زمینه در دستور کار بوده استفاده از نیروهای شایسته بومی در مسوولیت های مختلف در ارگانها و دستگاه های اجرایی استان بوده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه قانون اساسی آزادی های مختلفی را در ذیل فصل حقوق ملت برای تمامی شهفرایندان ایرانی مسلمان اعم از شیعه و سنی و سایر ادیان و مذاهب پیش بینی کرده است و در این استان نیز اهتمام دولت بر تامین این آزادی ها بوده است گفت: آزادی های مصرح در فصل 12 قانون اساسی که مربوط به آزادی های مذهبی است یکی از اصول مترقی قانون اساسی جمهوری اسلامی است که البته برای تعیین حدود و ثغور اجرای آن، برای کلیه مذاهب حتی برای اهل تشیع، با وضع قوانین عادی تا جایی که این آزادی ها نافی سایر اصول مندرج در قانون اساسی و وحدت و منافع ملی نباشد برای تحقق عملی آن تلاش شده است.

وی شرح داد: تامین آزادی ها در برگزاری مراسم و مناسک مذهبی در استان سیستان و بلوچستان با اکثریت جمعیت اهل سنت یکی از دغدغه های همه ارکان حاکمیتی بوده و تلاش دولت در هشت سال گذشته نیز به همین منوال یعنی صیانت از حقوق مذهبی برای برادران اهل سنت و اهل تشیع با رویکرد تقریبی بوده است.

کوثری گفت: در 40 و اندی سال بعد از انقلاب خدمات نظام در همه زمینه های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی برای کمتر کسی پوشیده است و شاخص های ما در این زمینه رشد چشمگیری داشته است. در این راستا در دهه مبارک فجر انشالله گزارش مبسوطی از اقدامات نظام بصورت مقایسه ای برای اطلاع مردم شریف استان ارائه خواهد شد.

انسجام اجتماعی و وحدت دینی و همگرایی با رویکرد تقریبی همه جریانات مذهبی استان قابل تحقق است

معاون سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این استان با تعدد و تکثر اقوام و مذاهب از گذشته های دور یک وحدت خودانگیخته و خودجوش و نوعی در هم تنیدگی فرهنگی بالا وجود داشته و به نظر من اینکه زاهدان بعنوان پایتخت وحدت اسلامی نامیده می شود برگرفته از همین گذشته تاریخی استان است.

وی اضافه کرد: به نظر من هویت این استان بیش از آنکه هویتی سیاسی یا امنیتی یا مذهبی باشد یک هویت فرهنگی است لذا اهتمام ما بعنوان کارگزاران نظام از یک طرف و کلیه فعالان اجتماعی و سیاسی و قومی و شاخصان مذهبی اعم از سنی و شیعه از سوی دیگر باید مبتنی بر تقویت مولفه های وحدت آفرین دینی، همگرایی و انسجام اجتماعی باشد. اجماع سازی حول اصول وحدت و پرهیز از مجادله های کلامی که ملاط فرهنگی و مذهبی ما را در استان با مخاطره روبرو می کند باید سرلوحه رفتار و گفتار مسوولانه همه تاثیرگذاران حکومتی، مذهبی و قومی باشد.

نام نویسی از نامزدهای انتخابات شوراها از 20 اسفند

کوثری با اشاره به اینکه انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در روز جمعه 28 خرداد 1400 برگزار خواهد شد شرح داد: نام نویسی از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها

از ساعت هشت صبح روز چهارشنبه 20 اسفند 99 آغاز می شود و تا ساعت 18 روز سه شنبه 26 همان ماه به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: نام نویسی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستایی و تیره های عشایری از ساعت هشت صبح روز دوشنبه 16 فروردین 1400 تا ساعت 18 روز یکشنبه 22 همان ماه به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با استناد به ماده 32 قانون انتخابات شوراهای اسلامی که در اطلاعیه شماره (4) ستاد انتخابات کشور به آن اشاره شده است، گفت: رییس جمهوری و مشاوران و معاونان وی، کنندگان خبرگان رهبری، وزرا، معاونان و مشاوران آنان، کنندگان مجلس شورای اسلامی، معاونان و مشاوران رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، رییس قوه قضاییه و معاونان و مشاوران وی، رییس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور و معاونان و مشاوران آنان، رییس دیوان عدالت اداری، رییس دیوان محاسبات کشور و معاونان وی، دادستان دیوان محاسبات، رییس سازمان بازرسی کل کشور و معاونان وی، شاغلان نیروهای مسلح، روسای سازمان ها و ادارات عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح، رییس سازمان صدا و سیما و معاونان وی، دبیر هیات دولت، روسای دفاتر سران سه قوه، روسا و سرپرستان سازمان های دولتی، روسای دانشگاه ها، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، روسای کل و مدیران عامل بانک ها، رییس جمعیت هلال احمر و معاونان وی، رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان، سرپرست بنیاد شهید، سرپرست بنیاد مسکن، سرپرست کمیته امداد امام(ره)، روسای سازمان ها، مدیران عامل شرکت های دولتی، سرپرست نهضت سوادآموزی، رییس سازمان نظام پزشکی ایران، رییس سازمان نظام مهندسی کشور و اعضای هیات مدیره اتحادیه های صنفی و هیات رییسه اتاق اصناف ایران، مدیران کل و سرپرستان ادارات کل ستادی مجلس شورای اسلامی، مدیران کل تشکیلات ستادی وزارتخانه ها وسازمان ها و ادارات دولتی و سایر روسا، مدیران و سرپرستانی که حوزه مسوولیت آنان به کل کشور تسری دارد، از عضویت در شوراهای اسلامی سراسر کشور محرومند مگر آن که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا دهند.

وی اضافه کرد: استانداران و معاونان و مشاوران آنان، فرمانداران و معاونان آنان، شهرداران و معاونان آنان، بخشداران، مدیران کل ادارات استانداری، مدیرانکل، سرپرستان ادارات کل، معاونان ادارات کل، دادستان ها، دادیارها، بازپرس ها، قضات، روسای دانشگاه ها (دولتی و غیردولتی) و روسای شعب آن ها، روسای بانک ها، رییس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی، رییس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی، رییس و اعضای هیات مدیره اتاق اصناف ایران، رییس و اعضای هیات مدیره نظام مهندسی کشاورزی، رییس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام پرستاری، رییس و اعضای هیات مدیره کانون وکلا، روسا، سرپرستان و معاونان سازمان ها و شرکت های دولتی و نهادها و موسسات دولتی و یا وابسته به دولت که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده می کنند و سایر روسا، مدیران و سرپرستان استان، شهرستان و بخش به ترتیب از عضویت در شوراهای اسلامی واقع در محدوده استان، شهرستان و بخش محرومند، مگر آن که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا دهند.

کوثری خاطر نشان کرد: شهرداران، مدیران مناطق شهرداری و موسسات و شرکت های وابسته و دهیاران از عضویت در شورای اسلامی شهر و روستای محل خدمت محرومند، مگر آن که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا دهند.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی فرایند خاصی را طلب می کند از اینرو وزارت کشور برنامه زمان بندی103 روزه تدوین و به استانداری ها و از این طریق به فرمانداری ها و بخشداری ها ابلاغ کرده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1790

به "خبرنگاران بیش از 70 درصد مدیران سیستان و بلوچستان بومی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 70 درصد مدیران سیستان و بلوچستان بومی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید