خبرنگاران جهانگیری: مردم ایران در جنگ نرم و اقتصادی دشمن هم پیروز شدند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، اهواز - خبرنگاران - معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اقدام های ظالمانه و یکجانبه آمریکا در خروج از برجام در اردیبهشت ماه 1397با هدف به زانو در آوردن ملت ایران گفت: ملت ایران با مقاومت هوشمندانه خود در برابر جنگ نرم و نبرد تمام عیار اقتصادی دشمن پیروز شد و دشمن را در رسیدن به اهداف خودناکام گذاشت.

خبرنگاران جهانگیری: مردم ایران در جنگ نرم و اقتصادی دشمن هم پیروز شدند

به گزارش خبرنگاران اسحاق دنیاگیری شنبه شب در نشست نخبگان، جوانان و فعالان اجتماعی و فرهنگی خوزستان در سالن بوستان اهواز اضافه نمود:دشمن و رییس جمهوری امریکا با خروج از برجام همه توان خود را برای تسلیم و به زانو درآوردن ملت ایران به کار گرفت.

وی ادامه داد: دشمن حتی برای واردات غذا و دارو نیز سنگ اندازی و پول ملت ایران را بلوکه کرد ولی نتوانست با این فشارهای بی سابقه به اهداف خود برسد.

دنیاگیری گفت: با وجود تحریم های سنگین و همه جانبه، ملت ایران از حرکت رو به جلوی خود بازنایستاد و کارهای عظیمی در حوزه های اقتصادی به پایان رساند که افتتاح پالایشگاه بیدبلند 2 بهبهان، فاز اول طرح 550هزار هکتاری و دهها طرح عظیم اقتصادی و تولیدی نمونه ای از این تلاش های جهادگونه است.

وی با بیان اینکه دشمن با وجود فشارهای زیاد سرخورده و منزوی شد، اضافه نمود: ملت ایران اکنون زنده و سربلند است و به عنوان ملتی پیشرو و مقاوم در دنیا می درخشد.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه کشور در دوران تحریم نفت و غذا و دارو با بحران هایی همچون سیل بی سابقه و زلزله نیز روبرو شد، گفت: دولت برای کم اثر یا بی اثر کردن تحریم ها از هیچ تلاشی دریغ نکرد و به لطف خدا از این گردنه گذشت البته می دانیم فشارهای زیادی بر ملت وارد شد ولی می توانیم این مسائل را از سر راه برداریم.

وی اضافه نمود: رفع مسائل اقتصادی با استفاده از نیروهای داخلی شدنی است.

دشمن القا می کند که مسائل کشور حل شدنی نیست

دنیاگیری با بیان اینکه دشمن، رسانه های خارجی و براندازان چنین القا می کنند که دولت و حاکمیت قادر نیست مسائل را حل نماید، بیان نمود: دولت با همراهی و عزم ملت قادر است مسائل اقتصادی و معیشتی را حل نماید البته در فضایی بدون تنش بهتر قادر خواهیم بود حرکت به حلوی خود را شتاب بخشیم.

معاون رییس جمهوری وظیفه نخبگان و فرهیختگان را برای امید بخشی و نگاه به آینده ای روشن مهم و راهگشا ارزیابی کرد و اضافه نمود: نخبگان جامعه با یک افق گشایی جدید پیش روی مردم، امیدواری را به جامعه به خصوص جوانان تزریق کنند تا نیروی جدید در کالبد کشور شکل گیرد.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند ناامیدی و یاس را در جامعه ما پمپاژ کند، گفت: هرکس به آینده کشور بدبین و ناامیدی را در کشور ترویج کند در خط دشمن حرکت کرده است و نخبگان نباید در برابر ترفند دشمن بی تفاوت باشند.

مردم تبعیض و بی عدالتی را تحمل نمی کنند

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه همه قومیت ها در جمهوری اسلامی برابر و تنها شایستگی ها ملاک واگذاری مسوولیت ها هستند، گفت: مردم فشار و کاستی را می توانند تحمل کنند ولی تبعیص و بی عدالتی را تحمل نمی کنند.

وی با اشاره به وجود قومیت های متنوع در خوزستان و اینکه قومیت ها یک ظرفیت برای توسعه هستند، اضافه نمود: همه قومیت ها در مدیریت استان باید حضور داشته باشند و از ظرفیت عظیم نیروهای نخبه و جوان برای توسعه استان استفاده شود.

دنیاگیری استفاده از بانوان در مدیریت کشور و خوزستان را مورد تاکید قرار داد و اضافه نمود: 30درصد مدیران کشور باید از زنان باشند حال آنکه در برخی نقاط کشور از نیرو و ظرفیت زنان به خوبی استفاده نمی شود.

وی با اشاره به حفظ حقوق اقلیت های مذهبی در کشور گفت:حقوق همه اقلیت ها در کشور محترم است و هیچ کس حق ندارد اقلیت های مذهبی را تحقیر و آنان را از حقوق اجتماعی محروم کند.

گام دوم طرح 550هزار هکتاری خوزستان اجرایی می شود

معاون اول رییس جمهوری از شروع گام دوم طرح 550هزار هکتاری خوزستان با هدف توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال خبر داد.

دنیاگیری اضافه نمود: گام اول این طرح عظیم ملی در سطح 295هزار هکتار در دولت تدبیر و امید با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا شده در حالی که پیش از این تنها زیرساخت های 75هزار هکتار آن به صورت ناقص اجرایی شد.

به گزارش خبرنگاران در این نشست صمیمانه تعدادی از نخبگان اجتماعی، جامعه ورزشی، هنرمندان، کنندگان قومیت های استان، کنندگان سازمان مردم نهاد، دوستداران محیط زیست، مطبوعات، کننده جامعه صابیین مندایی اهواز (پیروان حضرت یحیی) زنان فعال اجتماعی، کننده تشکل های اصلاح طلب خوزستان و دبیر احزاب خوزستان نظرات، دغدغه ها و پیشنهادهای خود برای کاهش مسائل معیشتی مردم، تلطیف فضای سیاسی و اجتماعی و افزایش مشارکت عمومی در انتخابات 1400 و موضوع انتقال آب را مطرح کردند.

دنیاگیری در جمع بندی این نشست گفت: دولت از سال 1392 تا به امروز به دلیل ملاحظات زیست محیطی هیچ برنامه ای برای اجرای طرح های انتقال آب(بین حوضه ای) بجز مواردی برای مصارف آب آشامیدنی اجرایی نکرده و برای تامین پایدار آب مناطق مرکزی طرح های انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس با وجود هزینه بر بودن را در دستور کار قرار داده است.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت برای حل مسائل خوزستان به خصوص در حوزه آب و فاضلاب جدی است، گفت: اعتبار فاضلاب شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و شهر بندر امام خمینی از فاینانس چین گرفته شده و در بحث تامین آب پایدار با تداوم طرح آبرسانی غدیر برای تامین آب استان تلاش و برنامه ریزی کرده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به پیامدهای منفی ویروس کرونا بر جامعه هنرمندان و مطبوعات اشاره کرد و اضافه نمود: جامعه هنرمندان مظلوم ترین قشر در برابر آسیب کرونا بوده اند.

دنیاگیری از تیم درمان کرونا در کشور با وجود همه مسائل پیش رو و فشارهای تحریم قدردانی و ابراز امیدواری کرد از اوایل اسفند ماه کار واکسیناسیون کرونا با تایید و مجوز وزارت بهداشت در کشور شروع شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1824

به "خبرنگاران جهانگیری: مردم ایران در جنگ نرم و اقتصادی دشمن هم پیروز شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهانگیری: مردم ایران در جنگ نرم و اقتصادی دشمن هم پیروز شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید