مشروح جلسه عزیزی خادم و اینفانتینو؛ تاکید به حل مسائل و درخواست برای ملاقات با رئیسی

به گزارش تور ارمنستان ارزان، رئیس فیفا در جلسه با رئیس فدراسیون کشورمان به حل دو مسئله در فوتبال ایران تاکید نمود.

مشروح جلسه عزیزی خادم و اینفانتینو؛ تاکید به حل مسائل و درخواست برای ملاقات با رئیسی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در جلسه ای که ظهر امروز (پنجشنبه) در قطر برگزار گردید، اینفانتینو از فوتبال ایران به اسم یکی از برترین های آسیا نام برد و گفت: من طرفداران فوتبال ایران را دوست دارم، بازی ایران - اسپانیا را در کازان از نزدیک دیدن کردم و شور و اشتیاق بی وقفه ای که دیدنگران ایرانی نسبت به تیم ملی ایران داشتند برایم بسیار جالب بود.

وی ادامه داد: در مدت کوتاهی که ریاست فدراسیون فوتبال ایران بر سر کار آمده، تغییرات مثبت بسیاری مشهود بوده که یکی از مهم ترین آنها توجه به فوتبال بانوان بوده است.

رئیس فیفا اعلام نمود: از سوی دولت ایران تعهداتی در قبال اساسنامه فدراسیون فوتبال وجود دارد که بهتر است در تاریخ مقرر انجام گردد و به تایید نهادهای ذی ربط برسد.

اینفانتینو گفت: پیگیری فدراسیون فوتبال در بحث میزبانی و اصرار بر آن ستودنی است و امیدوارم دو مسئله مهم VAR و حضور بانوان در استادیوم ها حل گردد و بازی ایران - کره به میزبانی تهران با حضور زنان و VAR برگزار گردد.

در این ملاقات عزیزی خادم از اینفانتینو دعوت کرد تا در یکی از بازی هایی که به میزبانی ایران برگزار می گردد، در کشورمان حضور داشته و در استادیوم دیدنگر ویژه بازی تیم ملی باشد.

اینفانتینو هم این دعوت را پذیرفت و مقرر شد فدراسیون ایران از فدراسیون کشورهای همجوار و بعلاوه قطر هم رسماً دعوت کند تا آنها هم در آن موقع به ایران سفر نمایند. یکی دیگر از پیشنهاداتی که عزیزی خادم داشت و مورد موافقت اینفانتینو نهاده شد، برگزاری بازی خیریه بین دو تیم ستاره های ایران و ستاره های فیفا به میزبانی ایران بود که در آینده ای نزدیک برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان هم به اینفانتینو گفت: افراد وقتی خالصانه و با قلب شان کار می نمایند نتایج بهتری می گیرند.

وی علت موفقیت فیفا در سال های اخیر را دوری از حاشیه ها، شخصیت انعطاف پذیر اینفانتینو، رعایت اصول حرفه ای و دخالت ندادن سیاست در فوتبال دانست.

در انتها اینفانتینو جوان بودن عزیزی خادم و توجه به دیپلماسی در فوتبال را به اسم دو عنصر مهم و زمینه ساز موفقیت ستود و گفت: امیدوارم هم به لحاظ فنی و هم دیپلماسی فعال باشید چرا که در همین مدت هم رویکرد فدراسیون فوتبال ایران را در این دو حوزه متفاوت از همواره دیدم.

در این ملاقات مقرر شد در سفر سال آینده میلادی به ایران، اینفانتینو با رئیسی، رئیس جمهور ایران ملاقات کند. رئیس فیفا اعلام نمود می خواهد ایشان را در جریان فوتبال و فعالیت های مربوط به آن قرار دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2138

به "مشروح جلسه عزیزی خادم و اینفانتینو؛ تاکید به حل مسائل و درخواست برای ملاقات با رئیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشروح جلسه عزیزی خادم و اینفانتینو؛ تاکید به حل مسائل و درخواست برای ملاقات با رئیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید