معتمدی: استاد که کارآفرین نباشد دانشجو هم کارآفرین نمی گردد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: ساختار دانشگاه ها باید مانند آیین نامه ارتقا و ضوابط جذب اساتید برای پیشرفت علم و فناوری تغییر کند؛ چرا که استادی که کارآفرین نباشد دانشجویش هم کارآفرین نخواهد بود.

معتمدی: استاد که کارآفرین نباشد دانشجو هم کارآفرین نمی گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه کالج زبان در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، با اشاره به اینکه دانشگاه های سطح یک و قدیمی فاصله زیادی تا رسیدن به دانشگاه نسل سوم دارند، گفت: امروز باید فرهنگ علم و فناوری در دانشگاه تغییر کند که این کار باید خارج از دستورالعمل های اداری اتفاق بیفتد. درواقع باید بگویم ساختار دانشگاهی باید هرچه سریع تر مورد بازنگری قرار گیرد، زیرا ساختار دانشگاه های ما مربوط به نسل یک دانشگاه است.

ساختار دانشگاهی مربوط به نسل یک دیگر پاسخگو نیست

وی اضافه نمود: در تمامی پژوهشگاه ها و دانشگاه های سراسر جهان به قدری رشته های میان رشته ای به وجود آمده است که دیگر در کشور ما ساختار دانشگاهی مربوط به نسل یک دیگر پاسخگو نیست. این در حالی است که در هیچ جای جهان مستقل بودن دانشکده و پژوهشکده معنا ندارد و از طرفی باید بگویم از 90 درصد ظرفیت دانشجوی دکترای کشور ما استفاده نمی گردد.

دانشجوی دکتری قبل از آغاز تحصیل باید هزینه دانشگاه و استاد خود را بپردازد

معتمدی توضیح داد: در کشورهای خارجی دانشجوی مقطع دکتری قبل از آغاز تحصیل باید هزینه دانشگاه و استاد خود را بپردازد، همچنین او باید قبل از آغاز تحصیل با یک صنعت قرارداد منعقد کند و پس از آن مجوز تحصیل را دریافت می نماید، این درحالی است که در داخل کشور به هیچ عنوان این اتفاق نمی افتد که به تنهایی این موضوع به عنوان یک آسیب بزرگ برای نظام آموزش عالی و اشتغال فارغ التحصیلان محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1100

به "معتمدی: استاد که کارآفرین نباشد دانشجو هم کارآفرین نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معتمدی: استاد که کارآفرین نباشد دانشجو هم کارآفرین نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید