مهاجران منتشر شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، مهاجران نوشته هاوارد فاست با ترجمه فریدون مجلسی منتشر شد.

مهاجران منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، این کتاب در 536 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 39 هزار تومان در نشر اسم راهی بازار گردیده است.

در سخن مترجم آمده است: هاوارد فاست بی گمان یکی از بهترین، پیشروترین و پربارترین نویسندگان معاصر آمریکا و جهان بود. فاست مردی خودساخته و انسانی وارسته و مبارز و شیفته آزادی و حق و عدالت بود. فاست در سال 1914 در نیویورک به جهان آمد و در نوجوانی به نویسندگی پرداخت. بیشتر داستان هایش در زمینه تاریخی و به ویژه درباره تاریخ آمریکا و انقلاب آن کشور است و در نگارش زندگی نامه های داستانی بر مبنای واقعیت های تاریخی بسیار زبردست است.

فاست نخستین رمان تاریخی اش را به نام دو دره، در آستانه بیست سالگی در سال 1934 میلادی منتشر کرد. و در مارس 2003(اسفند 1381) در آستانه نودسالگی درگذشت.

بیش از چهل کتاب، شامل رمان های تاریخی، زندگی نامه ها، نمایشنامه ها و فیلم نامه ها و حتی آثار فانتزی و علمی و تخیلی از او به چاپ رسیده، و چندین کتاب از آثار فاست به فارسی ترجمه گردیده است. از آن جمله و به ترتیب تاریخ نگارش، از کتاب های: آخرین مرز، شکست ناپذیر، همشهری تام پین، راه آزادی، سرافراز و آزاد، اسپارتاکوس، آمریکایی، صبح آوریل، ژنرال به یک فرشته شلیک کرد، مزدورها(هسی ها)، مهاجران، و نسل دوم می توان نام برد.

کتاب مهاجران رمانی است که به مسائل و زیروبم های زندگی دان لاوِت، فرزند یک خانواده فقیر ایتالیایی که والدینش در آخرین دهه قرن نوزدهم به آمریکا مهارجرت کردند، می پردازد. در این داستان تصویری روشن از دو واقعه بزرگ تاریخی، یعنی زلزله و آتش سوزی مهیب 1906 سان فرانسیسکو و بحران اقتصادی 1929-30 آمریکا که در جهان آن روزگار تأثیری ژرف گذاشت، ارائه گردیده است. این کتاب در شمار پرفروش ترین کتاب های جهان واقع شده است و از پرطرفدارترین آثا فاست به شمار می رود.

همچنین در نوشته پشت جلد کتاب می خوانیم: او بدون زن، موجودی صرفا نیمه زنده بود. در درون پیکر تنومندش، ملایمتی تقریبا حاکی از ضعف و نیازی شدید و آرزومندانه وجود داشت که مورد محبت قرار گیرد و برایش ارزش قائل شوند و با کلام و عمل و رفتار به او بگویند که انسان است و چیزی بیش از جانوری بی احساس و جاهل است؛ همه کوشش هایش برای این که این امر را با ایفای شیوه فرهیختگان و بزرگان به خودش ثابت کند بی فایده بود. وقتی آن بلیت اتوبوس لوس آنجلس را خریده بود بخشی از وجودش می خواست به نزد می لینگ بازگردد و آن بخش از وجودش را بهتر از آن بخشی که از بازگشت بیمناک بود درک می کرد. خویشتن نگری برایش مشکل بود؛ با کار کردن این امر را جبران می کرد؛ در زندان برای نخستین بار در عمرش روزهای متوالی بیکار بود...

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 191

به "مهاجران منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجران منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید