نامدار: برای واکسیناسیون اتباع خارجی در پیک ششم کرونا محدودیتی وجود ندارد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، سرپرست معاونت توانبخشی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و خراسان رضوی برای واکسیناسیون اتباع خارجی مشخص شده اند، گفت: هیچ محدودیتی برای واکسیناسیون اتباع خارجی در پیک ششم کرونا وجود ندارد.

نامدار: برای واکسیناسیون اتباع خارجی در پیک ششم کرونا محدودیتی وجود ندارد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، پیمان نامدار با بیان اینکه چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و خراسان رضوی برای واکسیناسیون اتباع خارجی مشخص شده است، اضافه کرد: بیشترین آمار حضور اتباع خارجی را استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و خراسان رضوی به خود اختصاص داده اند و جمعیت هلال احمر از شروع طرح همگانی واکسیناسیون اقدامات خوبی در این منطقه ها انجام داده است.

وی اظهارداشت: جمعیت هلال احمر برای واکسیناسیون اتباع خارجی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان های مربوطه، به صورت سیار به منطقه ها تجمعی این افراد مراجعه نموده و اتباع خارجی عبوری و ساکن در کشور واکسینه می شوند.

نامدار تاکیدکرد: مطابق دستورات وزارت بهداشت و همکاری جمعیت هلال احمر هیچ گونه محدودیتی برای واکسیناسیون اتباع خارجی برای واکسیناسیون دز دوم و سوم نداریم و آمادگی کامل در این زمینه وجود دارد.

سرپرست معاونت توانبخشی جمعیت هلال احمر ادامه داد: بسیاری از اتباع خارجی مستقر در ایران دز دوم و سوم واکسن کرونا دریافت نموده اند و بعلاوه غربالگری در مبادی ورودی مرز های کشور به صورت جدی انجام می گردد و اگر اتباع خارجی مبتلا به کرونا باشند سریعا به قرنطینه منتقل خواهند شد.

چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و خراسان رضوی برای واکسیناسیون اتباع خارجی مشخص شده که بیشترین آمار حضور اتباع خارجی را این استان ها به خود اختصاص داده اند

وی توضیح داد: صلیب سرخ جهانی در جلسات مختلفی که با جمعیت هلال احمر داشته، قول مساعد داده که با تامین منابع لازم برای واکسیناسیون اتباع خارجی در ایران همکاری مناسبی در راستای مبازره با شیوع ویروس کرونا داشته باشد.

نامدار اضافه کرد: هزینه واکسیناسیون اتباع خارجی با توجه به همکاری کمیته صلیب سرخ جهانی که بودجه ای در اختیار جمعیت هلال احمر قرار داده، تامین می گردد تا سلامتی اتباع خارجی و هموطنان خودمان در معرض خطر قرار نگیرد.

لازم به ذکر است، تا کنون 62 میلیون و 362 هزار و 851 نفر دُز اول، 55 میلیون و 214 هزار و 782 نفر دُز دوم و 22 میلیون و 490 هزار و 43 نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 140 میلیون و 67 هزار و 676 دُز رسید.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت در طول 24 ساعت منتهی به روز آدینه 214 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری 136 هزار و 166شدند.

ویروس کرونا از اوایل اسفند 98 در کشور شیوع یافت و اکنون در خیز ششم کرونا قرار داریم.

خیز پنجم کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور شروع شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور اطلاع داد، رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با 709 مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه 28 آذر ماه مشاهده سویه امیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه 30 دی ماه گفت: در نمونه برداری های اجرا شده تا به امروز بیش از دو هزار مورد مثبت ابتلا به ویروس امیکرون در کشور شناسایی شده است.

محققان آفریقای جنوبی گونه ای نو از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.1.1.529 شناخته می گردد و دارای جهش های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه نو را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را امیکرون نام گذاری نموده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون نوترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2365

به "نامدار: برای واکسیناسیون اتباع خارجی در پیک ششم کرونا محدودیتی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامدار: برای واکسیناسیون اتباع خارجی در پیک ششم کرونا محدودیتی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید