انگلیس خواهان آتش بس در مناطق جنگ زده برای واکسیناسیون کرونا شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، انگلیس خواهان صدور قطعنامه ای از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد شد تا به وسیله برقراری آتش بس، اهالی مناطق جنگ زده دربرابر ویروس کرونا واکسینه شوند.

انگلیس خواهان آتش بس در مناطق جنگ زده برای واکسیناسیون کرونا شد

از تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس، این مطلب را امروز (چهارشنبه) دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس به عنوان رئیس دوره ای نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد نمود.

راب تصریح خواهد نمود که بالغ بر 160 میلیون نفر از جمعیت دنیا در مناطق جنگ زده از جمله یمن، سومالی و اتیوپی زندگی می نمایند و شورای امنیت بلحاظ اخلاقی وظیفه دارد تا از جان آن ها حفاظت نموده و به وسیله همگرایی این ویروس را درنوردد.

او از اعضای شورای امنیت خواهد خواست تا از توزیع عادلانه واکسن کرونا در دنیا حمایت نموده و در این رابطه هشدار خواهد داد که گسترش کرونا باعث ظهور گونه های جدید این ویروس خواهد شد که به طور بالقوه مردم تمام دنیا را تهدید می نماید.

کارشناسان می گویند که کوشش انگلیس برای صدور قطعنامه کرونایی، نخستین آزمون کلیدی برای همکاری بین چین و دولت جدید آمریکا در سازمان ملل متحد بشمار می رود. دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا پیشتر چین را به عدم شفافیت درباره شیوع ویروس کرونا در دنیا متهم نموده بود. ادعایی که چین آن را نپذیرفت، اما باعث تشدید اختلافات بین دو کشور شد.

ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه فوریه به انگلیس رسیده است. ساعاتی پیش نخست وزیر انگلیس با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد تلفنی گفت وگو و دو طرف درباره ضرورت افزایش فراوری واکسن کرونا و حمایت از برنامه کواکس رایزنی کردند.

تا به امروز 78 کشور در سراسر دنیا واکسیناسیون کرونا را شروع نموده و بالغ بر 176 میلیون واحد تزریق شده است.

آمریکایی ها تا به امروز بیشترین سرانه واکسن کرونا را دریافت نموده و طبق آخرین آمار منتشر شده تا به امروز 54.6 میلیون واحد واکسن در این کشور تزریق شده است. این در حالیست که هنوز قاره آفریقا، حتی آفریقای جنوبی - به عنوان ثروتمندترین کشور در این قاره - برای تامین واکسن کرونا با چالش های جدی روبرو است.

مدیرکل سازمان دنیای بهداشت هشدار داده که توزیع ناعادلانه واکسن کرونا، علاوه بر اینکه یک فاجعه اخلاقی به شمار می رود، 9.2 تریلیون دلار به اقتصاد دنیا زیان می زند.

تدروس آدانوم چندی پیش در جلسه هیات مدیره سازمان دنیای بهداشت در ژنو که به صورت مجازی برگزار گردید، تاکید نمود که دنیا در آستانه یک اشتباه اخلاقی فاجعه بار قرار گرفته است و قیمت این اشتباه جان انسانهایی را در فقیرترین کشورهای دنیا خواهد گرفت.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز 109 میلیون و 751 هزار و 117 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد 2 میلیون 420 هزار و 616 نفر جان خود را از دست داده اند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1896

به "انگلیس خواهان آتش بس در مناطق جنگ زده برای واکسیناسیون کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس خواهان آتش بس در مناطق جنگ زده برای واکسیناسیون کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید