آلمان: در سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مشارکت نمی کنیم

به گزارش تور ارمنستان ارزان، وزارت خارجه آلمان در واکنش به تحریم های جدید آمریکا اعلام نمود این کشور در سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.

آلمان: در سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مشارکت نمی کنیم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه آلمان امروز آدینه در واکنش به تحریم 18 موسسه مالی ایران توسط وزارت خزانه داری آمریکا خاطرنشان کرد: ما در سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مشارکت نمی کنیم و همیشه مخالفت خود با اجرای این سیاست را ابراز نموده ایم.

مقامات آلمانی پیش از نیز در موقعیت های مختلف تأکید نموده بودند که کارزار سیاست حداکثری علیه ایران را سیاست مؤثری برای دستیابی به اهداف آمریکا و اروپا در قبال ایران نمی دانند و با این سیاست همراهی نخواهند کرد.

دولت آمریکا روز گذشته در ادامه کوشش های خود برای اعمال فشار بر اقتصاد ایران و پیش بردن سیاست فشار حداکثری، 18 بانک و مؤسسه مالی ایرانی را تحریم کرد.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت ماه سال 97 تحریم های مختلفی را علیه ایران وضع نموده است تا به زعم خود ایران را پای میز مذاکره بیاورد.

اگرچه تحریم های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک دنیای و صندوق بین المللی پول در گزارش های اخیر خود از تخلیه شدن اثر این تحریم ها سخن گفته اند.

صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از چشم انداز اقتصاد دنیای، پیش بینی نموده است که ایران در امسال میلادی همانند اکثریت قریب به اتفاق کشورهای دنیا (اعم از درحال توسعه، نوظهور یا توسعه یافته) در امسال میلادی تحت تأثیر بحران دنیای کرونا رشد مالی منفی را تجربه خواهد نمود، اما نرخ رشد مالی ایران برای سال آینده میلادی 3.1 درصد پیش بینی شده است.

چندی پیش شبکه آمریکایی بلومبرگ نیز در گزارشی تأکید نموده بود که سیاست تحریم علیه ایران به آخر خط رسیده است و آمریکا گزینه های زیادی برای اعمال تحریم های بیشتر در اختیار ندارد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران حتی در روزهای اوج تحریم ها نیز بارها تأکید کردند که ایران هرگز مذاکره تحت فشار با دولتی را که به پیمان های قبلی خود پایبند نبوده است نخواهد پذیرفت.

در ماه های اخیر سران چندین کشور و همچنین مقامات نهادهای بین المللی از دولت آمریکا خواسته اند دست کم بخشی تحریم های خود علیه ایران را بردارد تا بخش بهداشت و درمان ایران بهتر بتواند با فرایند شیوع ویروس کرونا مقابله کند.

اما مقامات آمریکایی که به نظر می رسد شیوع ویروس کرونا را فرصت خوبی برای افزایش فشار بر ایران قلمداد می نمایند نه تنها تا به امروز هیچ واکنش مثبتی به این درخواست ها نشان نداده اند، بلکه تحریم های تازه ای را طی چند روز گذشته علیه ایران و افراد و شرکت هایی که به زعم آنها با ایران همکاری داشته اند، وضع نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1613

به "آلمان: در سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مشارکت نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: در سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مشارکت نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید