نخست وزیر کانادا دو وزیر سابق کابینه را از حزب حاکم اخراج کرد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، نخست وزیر کانادا دو وزیر سابق را از حزب حاکم اخراج کرد و دلیل این کار را عدم اعتماد به آنها عنوان داشت.

نخست وزیر کانادا دو وزیر سابق کابینه را از حزب حاکم اخراج کرد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اظهار داشت که جودی ویلسون - ریبولد، وزیر سابق دادگستری و جین فیلپات، وزیر سابق خزانه داری دیگر اجازه ندارند تا قانونگذار و نماینده حزب حاکم لیبرال در کمیته های پارلمانی این کشور باشند.

لیبرال ها از زمانیکه وزیر سابق دادگستری در فوریه امسال میلادی گفت که مقام های دولت کانادا به صورت نامناسبی وی را تحت فشار قرار دادند تا مطمئن گردد که یک کمپانی بزرگ ساخت و ساز از دادگاهی جان سالم به در ببرد، دچار تنش شده است.

ترودو در یک نشست فوق العاده گفت: اعتمادی که بین این دو فرد و تیم ما بود، از بین رفته است.

وزیر سابق دادگستری کانادا در ژانویه تنزل رتبه داشت و در فوریه 2019 برکنار شد. وزیر سابق خزانه داری نیز کمی بعد از سمتش استعفا داد؛ وی گفت که اعتمادش را به ترودو بابت اینکه چگونه با این وضعیت روبرو می گردد، از دست داده است.

قانونگذاران خشمگین خواهان برکناری این دو فرد از کمیته های پارلمانی شده و گفته بودند که این دو وحدت و اتحاد حزب را تضعیف می نمایند. نتایج نظرسنجی ها نیز نشان می دهد که بحران سیاسی در دولت کانادا باعث کم شدن حمایت مردمی از لیبرال ها شده و ممکن است باعث گردد تا آنها در انتخابات اکتبر 2019 با شکست روبرو شوند.

ترودو انجام هرگونه اقدام اشتباه را رد نموده است. این رسوایی باعث شده تا محبوبیت ترودو در ایالت کبک به شدت دچار مشکل گردد چون حزب حاکم برای ابقاء در قدرت در انتخابات اکتبر به حمایت های این ایالت نیاز دارد.

پیش تر لیبرال ها پیش بینی کرد بودند که می توانند 20 کرسی را در کبک به دست بیاورند اما حالا می گویند 15 کرسی را حداکثر می توانند کسب نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 749

به "نخست وزیر کانادا دو وزیر سابق کابینه را از حزب حاکم اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر کانادا دو وزیر سابق کابینه را از حزب حاکم اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید