هر آنچه باید درباره فیلم بازی های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها بدانید

به گزارش تور ارمنستان ارزان، بازی های گرسنگی بازگشته اند! پس از کتاب های سه گانه پرفروش سال 2008 و فرانچایز فیلم های پرفروش سال 2012، مجموعه بازی های گرسنگی در این دهه با فیلم تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها (The Hunger Games: The Ballad of Songbirds & Snakes) بار دیگر به سینماها آمده و تا اینجا در گیشه نیز عملکرد قابل قبولی داشته است. اگر قصد تماشای این فیلم را دارید، شاید بهتر باشد یک سری نکات و جزئیات داستانی به شما یادآوری گردد.

هر آنچه باید درباره فیلم بازی های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها بدانید

تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها درباره چیست؟

این فیلم پیش درآمدی با موضوع شخصیت کوریولانوس اسنو است که در سه گانه اصلی بازی های گرسنگی به عنوان رئیس جمهور اسنو مرموز و وحشتناک، دیکتاتور بزرگ پانم و سردسته آنتاگونیست های سریال شناخته می شد. نقش این شخصیت را دونالد ساترلند در نسخه های سینمایی سه کتاب اول بازی نموده است.

اما فیلم تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها درباره اسنو 18 ساله است که سعی می نماید با فزونی در آخرین پروژه مدرسه اش، مربیگری یکی از 24 پیش کش شرکت نماینده در بازی های گرسنگی، جایگاه خود را در جامعه کاپیتول پیدا کند. وقتی تعیین می گردد شرکت نماینده ای که او مربیگری اش را به عهده دارد، کودکی از ناحیه 12 است، شانس کمی برای موفقیت او باقی می ماند. اما خیلی زود تعیین می گردد که شرکت نماینده او، لوسی گری بیرد مرموز، استعداد عجیبی در جذب جمعیت دارد.

داستان این فیلم چه زمانی از دنیا بازی های گرسنگی اتفاق می افتد؟

فیلم تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها 64سال قبل از اتفاقات بازی های گرسنگی، همزمان با دهمین دوره مسابقات، 10 سال پس از شورش ناحیه ها علیه کاپیتول رخ می دهد. بنابراین به غیر از اسنو و پسر عمویش تیگریس، انتظار نداشته باشید که شخصیت های آشنای زیادی از سه گانه اصلی در این فیلم ببینید: خبری از کتنیس، پیتا، هیمیچ یا افی ترینکت نخواهد بود. حتی مجری مسابقات، لوکرتیوس لاکی فلیکرمن (جیسون شوارتزمن)، یکی از بستگان قدیمی سزار فلیکرمن (استنلی توچی) در سه گانه اصلی است.

بازیگران فیلم تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها چه کسانی هستند؟

بازیگران فیلم عبارتند از تیم بلیث در نقش کوریولانوس، ریچل زگلر در نقش لوسی گری و جاش آندرس ریورا در نقش سجانوس پلینث، نزدیکترین همکلاسی کوریولانوس. پیتر دینکلیج هم در نقش کاسکاهای باتم، رئیس دانشگاهی که مسئول خلق بازی های گرسنگی است، بازی می نماید.

از نظر منتقدان بلیث در فیلم کار تحسین برانگیزی انجام می دهد و شخصیت اسنو را در مرز بین ضدقهرمانی که دلسوزی ما را برمی انگیزد و شروری خونسرد نگه می دارد، در حالی که زگلر نقش یک خواننده کاریزماتیک را به خوبی ایفا می نماید. بازیگران مکمل نیز برترین بازی خود را اجرا نموده اند، به ویژه ویولا دیویس در نقش بازیساز ظالم، دکتر والمنیا گول. دیویس کاملاً متعهد به مغز متفکر شخصیتش است که معتقد است بشریت در هسته خود تاریک و فاسد است.

آیا این فیلم هم بر اساس کتاب ساخته شده است؟

بله! سوزان کالینز به این مجموعه بازگشت و کتاب تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها را که در می 2020 منتشر کرد. او در مصاحبه ای با اسکولاستیک گفت که این کتاب به او فرصتی داد تا داستان ناگفته لوسی گری را برای هواداران تعریف کند.

در کتاب اول بازی های گرسنگی، من به چهارمین برنده منطقه 12 اشاره می کنم که به نظر می رسد کتنیس چیزی در خصوص این شخص نمی داند. درست است که داستان خود شخصیت به خوبی بین مردم شناخته شده نیست، ولی لوسی گری به طور قابل توجهی به وسیله موسیقی اش بین مردم زندگی می نماید و حتی به شکست اسنو در سه گانه اصلی یاری می نماید. فراتر از آن، میراث لوسی گری این بود که تفریح را به بازی های گرسنگی افزود.

آیا فیلم تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها به کتاب وفادار است؟

این فیلم اقتباسی بسیار وفادار به کتاب از نظر شخصیت ها، دیالوگ ها و قوس کلی داستان است، اما برای کنترل زمان فیلم، سازندگان مجبور شدند تعدادی از شخصیت ها را از بین شرکت نمایندگان دهمین دوره بازی های گرسنگی و همکلاسی ها کوریولانوس حذف نمایند و داستان شخصی تعدادی دیگر از شخصیت ها مانند کلمنسیا دوکوت را کوتاه تر نمایند.

فیلم تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها بعلاوه بخش های کوچکی از اتفاقات و ترتیب زمانی وقایع را نیز تغییر داده است، به همین علت هم خوانندگان کتاب از قبل همه چیز را درمورد فیلم بازی های گرسنگی 5 نمی دانند و تماشای فیلم می تواند برای آن ها هم مجذوب کننده باشد. سرنوشت بعضی از پیش کش های منطقه ها برای دهمین دوره بازی ای گرسنگی از جمله این تفاوت هاست.

نام لوسی گری از چه آهنگی آمده است؟

ممکن است فکر کنید که دانستن این جزئیات چندان مهم نیستند، اما در واقع دانستن آن برای درک بعضی اتفاقات فیلم تازه بازی های گرسنگی بسیار مفید است! منبع نام لوسی گری از شعر ویلیام وردزورث به همین نام است که در سال 1799 نوشته شده. در کتاب این شعر نقش پررنگ تری نسبت به فیلم بازی می نماید.

در جایی نزدیک انتهای فیلم، لوسی گری یک قطعه بسیار کوتاه از این شعر را برای کوریولانوس می خواند، اما او شعر را معرفی نمی نماید و کوریولانوس سوالی در خصوص آن شعر می پرسد که تا زمانی که خود شعر را نخوانده باشید، این سوال بی معنی به نظر می رسد. به طور خلاصه و تا جایی که مربوط به داستان قسمت آخر فیلم بازی های گرسنگی می گردد، این شعر درباره دختری است که در هوا ناپدید شد و ردپایی منقطع از خود به جای گذاشت. در کتاب به این موضوع به روشنی اشاره شده اما در فیلم صحبتی از آن به میان نمی آید، بنابراین خواندن شعر قبل از تماشای فیلم برای درک وقایع قطعاً لازم است.

منبع: Polygon

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 آذر 1402 بروزرسانی: 19 آذر 1402 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2647

به "هر آنچه باید درباره فیلم بازی های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه باید درباره فیلم بازی های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید