هیئت های تجاری استان مرکزی به چین اعزام می شوند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران: اعزام هیئت های تجاری استان از 2 تا 8 شهریورماه به کشور چین با هدف افزایش روابط تجاری در دستور کار اتاق بازرگانی واقع شده است.

هیئت های تجاری استان مرکزی به چین اعزام می شوند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از اراک، محمد رضا جعفری ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی با اشاره به برگزاری و حضور هیئت های تجاری استان در نمایشگاه مینی تکنولوژی ازبکستان که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار گردید، اظهار کرد: اعزام هیئت های تجاری استان از 2 تا 8 شهریورماه به کشور چین با هدف افزایش روابط تجاری در دستور کار اتاق بازرگانی قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: اعزام هیئت به کشور اندونزی در مهرماه، کره جنوبی در آبان ماه و پذیرش هیئت های تجاری ترکیه، عراق و افغانستان از دیگر برنامه های اتاق بازرگانی در سال 93 است.

جعفری توضیح داد: با توجه به اینکه از راهکارهای اساسی در توسعه صادرات افزایش صادرات محصولات غیرنفتی است، پایین بودن ظرفیت فراوری از مهم ترین مسائل اساسی در جهت توسعه صادرات در استان به شمار می رود.

وی با اشاره به فعالیت های اتاق بازرگانی گفت: اتاق بازرگانی به عنوان تشکلی خصوصی در راستای توسعه روابط تجاری با کشورهای مختلف اعزام و پذیرش هیئت های خارجی را در دستور کار قرار داده است.

جعفری اضافه نمود: اتاق بازرگانی در صدد است سطح مبادلات و رفت و آمدهای هیئت های تجاری و بین المللی را افزایش دهدچراکه رفت و آمد هیئت های تجاری مستلزم هزینه های بالایی است که متاسفانه سازمان توسعه تجارت به عنوان متولی این امر یاری های مالی مورد نظر را انجام نمی دهد.

اتاق بازرگانی در استان، رشد و توسعه مالی را اولویت اول قرار داده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان مرکزی با اشاره به فعالیت این اتاق در استان مرکزی گفت: اتاق اراک در استان مرکزی در کنار دولت رشد و توسعه مالی استان مرکزی را به عنوان مهمترین اولویت کاری خود قرار داده است.

وی اضافه نمود: زمانیکه تجربه لازم و کافی برای یک حرکت بزرگ در اختیار باشد می توان از این مهم به بهترین شکل بهره برداری کرد و اتاق بازرگانی در استان مرکزی با بهره گیری از این ظرفیت های بزرگ و لازم به سمت توسعه مالی گام برمی دارد.

جعفری توضیح داد: بیان مسائل فراوری از جانب فعالیت این عرصه تنها برای یاری و حمایت از دولت است زیرا این گروه از نزدیک با مسائل آشنایی دارند و به طور حتم نیز می توانند بهترین راهکارها را ارائه نمایند.

مهمترین گام در توسعه مالی برخورداری از تفکر سرمایه گذاری است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اراک با اشاره به اهمیت و صندلی سرمایه گذاری گفت: مهمترین گام در توسعه مالی را داشتن تفکر سرمایه گذاری است و باید با مشارکت بخش خصوصی اقدام به سرمایه گذاری هایی در حوزه های فراوریی و مالی و صنعتی کنیم.

جعفری اضافه نمود: گسترش مناسبات با کشورهای دیگر از مهمترین راههای توسعه مالی و برطرف مسائل موجود است و این استان نیازمند حضور پررنگ و اثرگذار در بازارهای کشورهای دیگر و معرفی توانمندیها به سرمایه گذاران خارجی است.

وی توضیح داد: باید ظرفیت های قوی و بالای کشاورزی، دامپروری، مالی، صنعتی استان به سرمایه گذاران معرفی گردد.

ج

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 724

به "هیئت های تجاری استان مرکزی به چین اعزام می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت های تجاری استان مرکزی به چین اعزام می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید