واشنگتن نگران اقدامات یکجانبه چین در دریای شرقی است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران: معاون رئیس جمهور آمریکا در شرایطی برای دیدار با مقام های ارشد چین وارد پکن شده است که تنش ها در شرق آسیا پس از تصمیم وزارت دفاع چین برای ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرق چین به شدت بالا گرفته است.

واشنگتن نگران اقدامات یکجانبه چین در دریای شرقی است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا پس از سفر به ژاپن امروز چهارشنبه وارد چین شده است. وی در این سفر میخواهد علاوه بر کوشش برای گسترش همکاری های دوجانبه آمریکا و چین نگرانی واشنگتن را نسبت به افزایش تنش ها در منطقه اعلام کند.

بر اساس این گزارش تنش ها بین ژاپن و چین از سپتامبر 2012 میلادی پس از اقدام توکیو در خریداری جزایر مورد اختلاف با چین از یک مالک خصوصی به شدت افزایش یافت. وزارت دفاع چین نیز به تازگی منطقه دفاعی هوایی را بر فراز دریای شرق چین ایجاد نموده و از کلیه هواپیماهای عبوری خواسته است تا قوانین جدید وضع شده را رعایت نمایند.

ولی هواپیماهای آمریکایی، ژاپنی و کره جنوبی بدون توجه به درخواست مقام های چینی بر فراز این منطقه پرواز می نمایند. چین از کلیه هواپیماها خواسته است تا علاوه بر اعلام هویت کامل برنامه پروازی خود را نیز در اختیار مقام های پکن قرار دهند.

این اقدام چین و بی توجهی کشورهای همسایه به آن نگرانی ها نسبت به خطر درگیری نظامی در منطقه را به شدت افزایش داده است. جو بایدن در کنفرانس خبری مشترک با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن تاکید نمود، در سفر به چین نگرانی واشنگتن نسبت به ایجاد منطقه دفاعی هوایی توسط چین را اعلام خواهم کرد. آمریکا به شدت نگران اقدامات یکجانبه چین برای تغییر وضعیت دریای شرق چین است.

ژاپن نیز تاکید نموده است که توکیو و واشنگتن ایجاد منطقه دفاعی هوایی از سوی چین را به رسمیت نمی شناسند. یوشیهیده سوگا رئیس وزرای کابینه ژاپن تاکید نمود، ما و آمریکا موضعی هماهنگ در قبال منطقه دفاعی هوایی چین داریم و آن را به رسمیت نمی شناسیم.دو فروند بمب افکن بی-52 آمریکا نیز به تازگی بر فراز این منطقه پرواز نموده اند. یک تحلیلگر ارشد بنیاد هریتیج نیز تاکید نمود، شرایط به گونه ای است که پتانسیل واقعی برای وقوع یک بحران وجود دارد.

دولت آمریکا به شرکت های هواپیمایی خود توصیه نموده است که در زمان پرواز بر فراز دریای شرق چین تدابیر امنیتی ویژه ای را اتخاذ نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 661

به "واشنگتن نگران اقدامات یکجانبه چین در دریای شرقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن نگران اقدامات یکجانبه چین در دریای شرقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید