واکنش قالیباف به قطع برق و بحران آب خوزستان

به گزارش تور ارمنستان ارزان، پس از دو هفته تعطیلی امروز یکشنبه جلسه صحن علنی مجلس برگزاری شد.

واکنش قالیباف به قطع برق و بحران آب خوزستان

محمدباقر قالیباف رییس مجلس در ابتدای جلسه امروز با اشاره به وضعیبت قطعی برق در هفته های اخیر گفت: قطعی های مکرر و بدون برنامه برق در هفته های گذشته ادامه پیدا کرد و علاوه بر آنکه جریان زندگی مردم را دچار اختلال جدی کرد، باعث شد بسیاری از کسب و کارها هم در تمام سطوح با مسائل جدی و بعضاً ضرر و زیان های هنگفت روبرو شوند.

او با اشاره به اقدامات کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: به واسطه بعضی اقدامات فوری و البته اهتمام مسئولان اجرایی در این زمینه، مشکل خاموشی ها تا حدی در کوتاه مدت کاهش یافت.

قالیباف با بیان اینکه چند بحران برق با بعضی اقدامات فوری در کوتاه مدت مدیریت شده است اظهار کرد: ولی این راضی شدن به تسکین مقطعی، خلاف دوراندیشی است و باید به طور ویژه برای حل ریشه ای مشکل کمبود عرضه برق بخصوص بحث رانت خواری و دلالی انرژی تدابیر ویژه ای اندیشیده گردد.

مسئولان آمار دقیق درباره فرایند واردات، فراوری و تزریق واکسن ارائه نمایند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش شیوع کرونا در هفته های اخیر، گفت: مدیریت کرونا و بخصوص برنامه ریزی دقیق و شفاف برای واکسیناسیون گروه های سنی و شغلی مختلف بسیار مهم است. شیوع پیک پنجم کرونا بخصوص در جنوب و جنوب شرق کشور علاوه بر زحمات مضاعفی که بر دوش کادر درمان گذاشت، سختی های فراوانی برای مردم به وجود آورد.

قالیباف گفت: رواج، افزایش قدرت انتقال و تشدید عوارض این ویروس، لزوم تسریع در واکسیناسیون را بیش از گذشته مطرح نموده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسئولان اجرایی باید در هر سطحی به صورت شفاف درباره فرایند واردات، فراوری و تزریق واکسن، آمار و اطلاعات دقیق به مردم ارائه نمایند و از ارائه هر گونه آمار و اخبار غیرقطعی یا اطلاعات برآمده از حدس های غیردقیق بپرهیزند تا مردم به اشتباه نیفتند.

رییس کمیسیون انرژی مامور آنالیز مسائل خوزستان

قالیباف با اشاره به بحران کمبود آب در خوزستان، گفت: گلایه های مردم به حق استان خوزستان موضوع دیگری بود که برای رسیدگی به آن، رئیس کمیسیون انرژی مأموریت یافت با نظارت میدانی از نزدیک ابعاد مسئله را آنالیز و موضوع را پیگیری کند.

او ادامه داد: با همت نمایندگان استان خوزستان و اعضای کمیسیون انرژی، موضوعاتی مثل افزایش ظرفیت خروجی سد کرخه و دز، تأمین آب پایین دست در دشت آزادگان، مسائل دامداران و کشاورزان، تأمین اقتصادی فعالیت های مرتبط با تأمین آب شرب، تأمین آب مورد احتیاج برای دام و پرداخت خسارت های کشاورزان که پیش از این مورد تصویب نهاده شده بود، مهم ترین اقدامات نظارتی مجلس بود که مورد آنالیز و پیگیری نهاده شد.

رییس مجلس در پایانن با اشاره به فرآیند انتقال قدرت در دولت گفت: ضروری می دانم بر موضوع مهم لزوم پیگیری وظایف دولت مستقر تا آخرین روز استقرار تأکید و اعلام نمایم انتظار می رود دولت و مسئولان اجرایی در تمامی سطوح وظایف خود را تا روز آخر با حداکثر توان و اهتمام به انجام رسانند و با تمام ظرفیت خود، مقدمات انتقال مسئولیت به دولت نو را با مسئولیت پذیری کامل بر عهده بگیرند.

منبع: فرارو
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2080

به "واکنش قالیباف به قطع برق و بحران آب خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش قالیباف به قطع برق و بحران آب خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید