پاشینیان از احتمال خرید نظامی از آمریکا اطلاع داد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، نخست وزیر ارمنستان از احتمال اقدام این کشور به خرید تجهیزات نظامی از آمریکا اطلاع داد.

پاشینیان از احتمال خرید نظامی از آمریکا اطلاع داد

به گزارش خبرنگاران، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان به تازگی در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا ایروان از آمریکا تجهیزات نظامی خریداری خواهد نمود، گفت: هیچ چیز دولت ارمنستان را محدود نمی نماید.

او ادامه داد: در صورتی که پیشنهادی از سوی ایالات متحده مطرح گردد که برای ما خوب باشد، به آن خواهیم پرداخت.

این اظهارات در حالی مطرح می گردد که نخست وزیر ارمنستان چندی پیش در دیدار با یک هیأت آمریکایی به ریاست مشاور امنیت ملی این کشور اعلام نمود، ایروان اهمیت بسیاری برای همکاری با واشنگتن قائل است.

بنا به گزارش روابط عمومی دفتر نخست وزیری ارمنستان، نیکول پاشینیان ضمن خوشامدگویی به مهمانان، اظهار کرد: از این که میزبان چنین هیأت بلندپایه ای هستم، خوشحالم. این میزبانی برای ارمنستان تاریخی است. تماس ها با آمریکا در سطوح بالا بسیار مهم بوده و دولت ما اهمیت خاصی برای گفت وگوی ارمنی-آمریکایی و همکاری های متقابل قائل است.

پاشینیان با اشاره به تحولات سیاسی اخیر ارمنستان متذکر شد که کشورش دورانی تاریخی را سپری می نماید. وی گفت: در نتیجه انقلاب عشق و سازش و بدون خشونت، روندهای آغاز گردیده کاملا بر پایه ارزش های دموکراسی است. در حال حاضر ما سعی داریم تا دولتی با دموکراسی نهادینه ایجاد و تثبیت کنیم.

نخست وزیر ارمنستان بر اهمیت توسعه دموکراسی در کشورش، نظام مدیریت شفاف و تثبیت نظام قضایی مستقل با کمک همکاران بین المللی تأکید کرد. پاشینیان توضیح داد که ارمنستان قاطعانه در مسیر توسعه دموکراسی گام برمی دارد؛ گامی که برای جامعه ارمنستان اعتقاد درونی و ارزش است.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز با اشاره به این دوران تاریخی و اهمیت آن برای ارمنستان اظهار کرد که واشنگتن برای توسعه روابط با ایروان و تعمیق آن مایل است.

وی گفت: بسیار خوشحال هستم که روابط دوجانبه آمریکا و ارمنستان و چارچوب گسترده مسائل منطقه ای را آنالیز می کنیم. رهبری موفقیت آمیز جهت گذار به سوی دموکراسی به صورت مسالمت آمیز در ارمنستان را تبریک می گویم. ایلات متحده از کوشش های دولت جدید برای مقابله با فساد، افزایش سطح شفافیت در نظام قضایی، افزایش میزان پاسخگویی دولت به ملت در جهت حاکمیت قانون و دموکراسی و ثبات در منطقه حمایت می نماید.

طرفین با اشاره به توسعه سازمان های دموکراسی، اقتصاد، نظام قضایی، جامعه مدنی و بسط و توسعه روابط دو کشور، بر لزوم عملی شدن کوشش ها در جهت همکاری های متقابل تأکید کردند. در این راستا، پاشینیان و بولتون بر لزوم افزایش تعداد دیدارهای متقابل در سطوح عالی تأکید کردند.

نخست وزیر ارمنستان و مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در مورد حل مناقشه قره باغ نیز تبادل نظر کردند. طرفین بر عملی شدن کوشش ها برای حل این مناقشه در چارچوب گروه مینسک و سازمان امنیت و همکاری اروپا و ایجاد فضای مذاکره برای روند مذاکرات تأکید کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 209

به "پاشینیان از احتمال خرید نظامی از آمریکا اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاشینیان از احتمال خرید نظامی از آمریکا اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید