پلیس یونان پناهندگان معترض را با گاز اشک آور متفرق کرد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، پلیس یونان برای متفرق کردن پناهجویان اردوگاه موریا که به وضع فاجعه بار آن اعتراض داشتند از گاز اشک آور استفاده کرد.

پلیس یونان پناهندگان معترض را با گاز اشک آور متفرق کرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس شاو آلمان، ظرفیت اردوگاه پناهندگان موریا در جزیره لسبوس یونان کاملا پر شده است. حدود 2 هزار مهاجر در اعتراض به اوضاع نابسامان موجود، این اردوگاه را به سمت مرکز جزیره لسبوس ترک کردند. آن ها فریاد آزادی آزادی سر داده و درخواست کردند که سریعا به یونان منتقل شده و از آنجا به یکی از کشورهای اروپایی اعزام شوند.

بر اساس گزارش های رسانه های محلی، پلیس بعد از درخواست های مکرر برای بازگشت این پناهجویان به این اردوگاه پر ازدحام برای متفرق کردن آن ها از گاز اشک آور استفاده کرد.

بسیاری از مهاجران در این منطقه نگران هستند که دولت یونان به زودی آن ها را به ترکیه و یا کشوری که از آن مهاجرت نموده اند بفرستد. از ابتدای امسال میلادی دولت یونان قوانین خود علیه پناهندگان را تشدید نموده است.

در اردوگاه موریا و اطراف آن بیش از 19 هزار مهاجر اقامت دارند که در بین آن ها تعداد زیادی نوجوان بدون همراه دیده می گردد. این اردوگاه پناهندگان در جزیره لسبوس یونان تنها ظرفیت پذیرش 2840 مهاجر را دارد. مقامات محلی این جزیره ماه هاست که درباره غیر قابل کنترل شدن شرایط این جزیره هشدار می دهند.

بر اساس اطلاعات آژانس پناهندگان سازمان ملل از آغاز امسال میلادی روزانه بیش از 100 مهاجر از ترکیه به این جزایر یونان آمده اند. در حال حاضر حدود 41 هزار مهاجر در جزایر یونان اقامت دارند و در شرایط بسیار فاجعه باری زندگی می نمایند.

اخیرا یک رسانه غربی گزارش داده است که دولت یونان در تابستان گذشته در مجموع دسترسی 55 هزار پناهجو به مراقبت های پزشکی را قطع نموده است. این اقدام دولت یونان به ویژه برای بچه ها شرایط فاجعه باری را ایجاد نموده است.

ادارات یونان در حال آنالیز درخواست پناهندگی حدود 80 هزار پناهجو هستند که به دلیل کمبود پول این پرونده ها به کندی پیش می رود.

بر اساس اطلاعات آژانس پناهندگان سازمان ملل در اردوگاه موریا که یکی از بزرگترین اردوگاه های با شرایط بد در جزیره لسبوس یونان است حدود 19 هزار پناهنده زندگی می نمایند که حدود 40 درصد آن ها بچه ها هستند.

بر اساس اطلاعات سازمان پزشکان بدون مرز، صدها تن از این پناهجویان بیمار هستند و به درمان های خاص احتیاج دارند اما آن ها از این جزایر به یونان منتقل نمی شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1073

به "پلیس یونان پناهندگان معترض را با گاز اشک آور متفرق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس یونان پناهندگان معترض را با گاز اشک آور متفرق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید