چرا ویگو مورتنسن جهت بازیگری اش را پس از ارباب حلقه ها تغییر داد؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، اگر شما هوادار سه گانه ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings) به کارگردانی پیتر جکسون (Peter Jackson) باشید، پس احتمالا یا از خاطرخواه های آراگورن (Aragorn) هستید، یا از دوست داران لگولاس (Legolas). در سه گانه ارباب حلقه ها این آقایان متشخص هر دو به یک میزان چشمگیر و تأثیرگذار هستند. وقتی لگولاس با تاب دادن خودش سوار یک اسب در حال حرکت می گردد یادتان هست؟ بسیار چشمگیر بود! اما اگر بخواهیم کاملا روراست باشیم، آراگورن پادشاه واقعی این فرنچایز است. شاید فکر کنید من از خاطرخواهان آراگورنم (که هستم!)، اما موضوع این نیست، موضوع این است که آراگورن به معنای واقعی کلمه پادشاه است، خودتان هم خوب می دانید.

چرا ویگو مورتنسن جهت بازیگری اش را پس از ارباب حلقه ها تغییر داد؟

با بازی درخشان ویگو مورتنسن (Viggo Mortensen)، آراگورن به تجسم تمام مجذوب کنندهیت های سزمین میانه (Middle-earth) (دنیا ارباب حلقه ها) تبدیل می گردد. با اینکه او خشن است و اورک ها را سلاخی می نماید، اما بعلاوه یک وجه شیرین و ملایم دارد که باعث می گردد بخواهید در لوثلورین (Lothlórien) زیر سایه درخت ها کنارش دراز بکشید و بگذارید هرچه می خواهد دم گوشتان زمزمه کند (البته که به زبان زیبای الف ها). آراگورن از هر نظر مرد ایدئال قرون وسطی است؛ وقتی یک مرد می تواند به برترین نحو ممکن اسب براند و ارتشی از مردگان را احضار کند تا در جنگ کمکش نمایند، ممکن است چیزی هم کم داشته باشد؟

نقش آراگورن در سه گانه ارباب حلقه ها این پتانسیل را داشت که ویگو مورتنسن را به راستای بکشاند که چیزی نداشت جز انواع و اقسام فیلم های بلاک باستر. عده زیادی از مردم با این راستا هیچ مسئله ای ندارند، چه بسا که خوششان هم می آید. اما اگر به کارنامه سینمایی ویگو مورتنسن پس از بازگشت پادشاه (The return of the King) نگاه کنید، می بینید که فیلم های بزرگ و پرفروش بلاک باستری جایی درش ندارند. درعوض ویگو مورتنسن فیلم هایی را برای ایفای نقش انتخاب نموده که شباهت چندانی به ارباب حلقه ها نداشتند. وقتی از مورتنسن می پرسند چطور توانسته پس از موفقیت بزرگ ارباب حلقه ها به حرفه اش شکل جدیدی بده، در کمال تعجب کاشف به عمل می آید که پاسخ این سؤال یک کلمه بیشتر نیست: تعهد.

وفاداری ویگو مورتنسن مثل وفاداران پادشاهان به تاج و تخت شان است

درست مثل آراگورن و آرون (Arwen) که به طور مداوم به یکدیگر متعهد هستند و برایشان مهم نیست که ممکن است قبل از دوباره به هم رسیدن مدت زمان زیادی را دور از هم سپری نمایند، ویگو مورتنسن به نقش هایی متعهد است که او را به شوق می آورند. در یکی از مصاحبه ها مورتنسن درباره رویکرد خود درباره انتخاب نقش هایش شرح داد. مورتنسن گفت:

برای ویگو مورتنسن این اهمیت ندارد که در فیلمی ایفای نقش کند که حتما پرفروش باشد یا هالیوود را تکان بدهد، نه، مورتنسن دوست دارد در فیلم هایی ایفای نقش کند که با آن ها ارتباط برقرار نموده و (هم فیلم و هم نقشی که قرار است ایفا نماید) شخصا برایش جالب و مجذوب کننده است.

ویگو مورتنسن بعلاوه شرح داد که چطور شهرتی که به وسیله ارباب حلقه ها به دست آورده این توانایی را بهش داده که برخی نقش ها را بدون دردسر مال خودش کند. همین باعث شده که در کنار پروژه های کوچک تر، چند تایی هم فیلم بلاک باستری در کارنامه اش داشته باشد. هرچند که تعهدش به فیلم های که سروصدای کمتری دارند و بلاک باستری نیستند، باعث شده نتواند همواره این نقش ها را ایفا نماید. مورتنسن در این باره گفت: حتی اگه فیلم برداری دو یا سه سال هم طول بکشه… من ادامه می دم، ولش نمی کنم. اگر مورتنسن در حال بازی در یک فیلم باشد و وسط فیلم برداری یک نقش بهتر با پول خیلی بیشتر بهش پیشنهاد نمایند، او قبولش نمی نماید و به بازی در همان پروژه قبلی ادامه می دهد. مورتنسن در ادامه گفت:

باید اعتراف کرد که وفاداری ویگو مورتنسن به پروژه هایی که شخصا آن ها را دوست دارد و با آن ها ارتباط برقرار می نماید، حتی با وجود اینکه نسبت به پروژه های دیگر دستمزد چندان بالایی ندارند، تحسین برانگیز است. از آن ویژگی هاست که او را شبیه آراگورن می نماید. شاید هم به خاطر همین شباهت ها باشد که مورتنسن نقش آراگورن را آن قدر خوب بازی کرد و در تمام آن سال ها شخصیت آراگورن را در خودش حفظ کرد. وقتی صحبت از متعهد بودن به علاقه و حرفه می گردد، مورتنسن همان قدر وفادار است که پادشاه ها به تاج و تختشان وفادارند؛ که می گردد بسیار بسیار زیاد!

منبع: SlashFilm

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2421

به "چرا ویگو مورتنسن جهت بازیگری اش را پس از ارباب حلقه ها تغییر داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ویگو مورتنسن جهت بازیگری اش را پس از ارباب حلقه ها تغییر داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید