چهارشاخ نورآباد؛ مأمن امپراطور صخره ها

به گزارش تور ارمنستان ارزان، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان منطقه شکار و صید ممنوع چهار شاخ نورآباد را زیستگاه کل و بز کوهی بیان کرد.

چهارشاخ نورآباد؛ مأمن امپراطور صخره ها

نبی الله قائدرحمتی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با بیان اینکه هم اکنون در حوزه استحفاظی شهرستان دلفان مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست شامل پارک ملی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش نداریم، اضافه کرد: تنها یک منطقه شکار و صید ممنوع تحت عنوان چهار شاخ نورآباد در این منطقه وجود دارد.

وی به وضعیت منطقه در فصول مختلف اشاره نمود و ادامه داد: منطقه مورد نظر در اواخر پاییز تا اوایل بهار به دلیل وجود قلل مرتفع همواره پوشیده از برف و یخ است و در اوایل بهار تا تابستان منطقه ای سرسبز خواهیم داشت که می توان در تمام فصول منطقه آن را مورد بازدید قرار داد. قائدرحمتی با اشاره به شاخص های عمده ارتقای منطقه چهار شاخ (گرین) نورآباد بیان نمود: استقبال خوب مردم شهرستان در حفاظت از گونه های جانوری و گیاهی منطقه، وجود کمترین روستا و اراضی زراعی در داخل منطقه پیشنهادی، تنوع زیستی گیاهی و جانوری منطقه و توان اکولوژیکی بالای آن، وجود منابع غذائی و آبی جهت تغذیه حیات وحش، قابلیت تفرجی بالای منطقه و قرار دریافت در مرز بین نورآباد و نهاوند و پوشش از طرف دو شهرستان مذکور از جمله پارامترهای عمده ارتقای این منطقه هستند. معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار کرد: با توجه به توپوگرافی خاص منطقه و نیز حضور گونه بارز کل و بز کوهی که بنا بر مشاهدات به دفعات حضور آنها در منطقه گزارش گردیده این محل به عنوان منطقه شکار و صید ممنوع معرفی گردیده است.

وی توضیح داد: گونه کل و بز به شدت در حال تهدید بوده و به علت شکار بی رویه و عدم حفاظت درست از نسل آن در حال نابودی است. قائدرحمتی گفت: همچنین به علت وجود گونه های جانوری مختلفی که جمعیت آنها رو به کاهش گذاشته است و با توجه به اینکه منطقه مورد نظر در صورت حفاظت بیشتر توانایی این را دارد که زیستگاه مناسبی برای افزایش این نوع وحوش باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 104

به "چهارشاخ نورآباد؛ مأمن امپراطور صخره ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارشاخ نورآباد؛ مأمن امپراطور صخره ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید