چین: تحریم های آمریکا بحران را در ونزوئلا عمیق تر نموده است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه در واکنش به آخرین تحولات در ونزوئلا، درباره ادامه تحریم های اقتصادی آمریکا علیه مردم ونزوئلا هشدار داد و تاکید نمود که این بحران ها اوضاع را در این کشور وخیم تر نموده است.

چین: تحریم های آمریکا بحران را در ونزوئلا عمیق تر نموده است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، لو کانگ وزیر امور خارجه چین گفت: تحریم های اقتصادی یکجانبه آمریکا علیه ونزوئلا نه تنها موجب حل بحران سیاسی در این کشور نمی گردد بلکه بحران کاراکاس را عمیق تر می نماید.

وزیر امور خارجه چین که در نشستی خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ می داد، گفت: تاریخ همواره ثابت نموده است که مداخله کشورهای خارجی در امور داخلی یک کشور فقط نتیجه عکس می دهد و موجب تشدید بحران می گردد. این مداخله ها که اکنون در ونزوئلا شاهد آن هستیم، هیچ کمکی به حل بحران نخواهد کرد.

وزیر خارجه ونزوئلا تاکید نمود که همکاری میان پکن و کاراکاس بر اساس منافع متقابل است و این همکاری با هر تغییری، آسیب نخواهد دید.

وزیر خارجه چین تاکید نمود که کشورش همواره کوشش نموده است به اصول عدم دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر پایبند باشد و بر این باور است که بحران ونزوئلا باید به دست مردم آن حل و فصل گردد.

با تور چین سفر کنید

این در حالیست که خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا امروز از کشورهای اروپایی خواست تحریم های مالی بیشتری علیه دولت نیکلاس مادورو اعمال کند.

گوایدو در گفت وگو با هفته نامه آلمانی اشپیگل در این باره تاکید نمود: کشورهای اروپایی باید تحریم های مالی علیه دولت مادورو را تقویت نمایند. جامعه بین المللی نباید اجازه دهد منابع مالی ونزوئلا هزینه کشتن مخالفان گردد.

گوایدو مدعی شد: مادورو به شکل غیر قانونی خودش را در مقام ریاست جمهوری نگه داشته است. او مشروعیت قانونی ندارد تا سفیر یک کشور را عنصر نامطلوب بخواند. رژیم نه تنها با کلام سفیر را تهدید نموده که به نحوی تمامیت فیزیکی او نیز تهدید شده است.

آمریکا و دیگر دیگر کشورهای اروپایی، گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته اند. این کشورها پیشتر از دولت ونزوئلا خواسته بودند تا اقدام به برگزاری انتخابات زود هنگام کند.

این در شرایطی است که نیکلاس مادورو رئیس جمهوری فعلی این کشور، سال گذشته میلادی برای دومین بار پیروز انتخابات ریاست جمهوری شده بود.

اقدامات مداخله جویانه اروپا که هدف از آن به گفته مقام های دولت ونزوئلا، اجرای طرح کودتای تحت راهنمایی آمریکا است، محکومیت دیگر کشورها از جمله چین، روسیه و ترکیه را به همراه داشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 360

به "چین: تحریم های آمریکا بحران را در ونزوئلا عمیق تر نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: تحریم های آمریکا بحران را در ونزوئلا عمیق تر نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید