چین و اروپا، فصل جدید روابط شرق و غرب

به گزارش تور ارمنستان ارزان، سفر یک هفته ای لی که چیانگ نخست وزیر چین به اروپا و شرکت او در هشتمین دیدار رهبران چین با اروپای مرکزی و شرقی، نشان می دهد پکن همزمان با تنش های سیاسی و مالی با آمریکا، روی اروپا حساب ویژه ای باز نموده است.

چین و اروپا، فصل جدید روابط شرق و غرب

به گزارش خبرنگاران لی که چیانگ نخست وزیر چین روز گذشته (شنبه) در دوبروونیک کرواسی در آیین گشایش نهمین سمینار مالی و تجاری چین، اروپای مرکزی و شرقی که با حضور رهبران 16 کشور برگزار گردید شرکت و سخنرانی کرد.

او در این آیین با اشاره به رشد 21 درصدی حجم تجارت چین با کشورهای اروپای مرکزی و شرقی در سال گذشته میلادی، همکاری های پیروز دو طرف در بازارهای طرف ثالث و در زمینه های اجرای طرح کمربند و جاده، تاسیسات زیربنایی و فرهنگی را نشانه از روابط رو به رشد دو طرف مطرح کرد و آینده همکاری های مشترک را روشن خواند.

نخست وزیر چین تمایل کشورش به سازگارسازی طرح کمربند و جاده با راهبردهای کشورهای اروپای مرکزی و شرقی برای توسعه و گسترش و تعمیق همکاری های 16 به علاوه 1 را ابراز کرد.

لی بر ضرورت تسهیل تجارت، شکل دهی زمینه های بیشتر تجارت، تعمیق همکاری در سرمایه گذاری و ظرفیت فراوری و ایجاد ارتباطات و پیوندهای بیشتر تاکید نمود.

نخست وزیر چین وضعیت مالی کشورش را باثبات خواند و اظهار داشت چین برای تحقق رشد 6 تا 6.5 درصدی اقتصاد تا آخر سال جاری اطمینان کافی دارد.

وی اضافه کرد: در این راستا چین بازار خود را فعال تر و محیط بازرگانی را بهبود می بخشد و کوشش می نماید تا نوآوری به نیروی محرکه اصلی رشد مالی تبدیل شده و سیاست اصلاحات و درهای باز را در سطح بالاتر به اجرا در آورد.

آندره پلنکوویچ، نخست وزیر کرواسی نیز به عنوان میزبان این نشست ابراز امیدواری کرد که طرفین در این سمینار همکاری مالی و تجاری خود را تعمیق بخشند.

وی از نخستین نمایشگاه بین المللی واردات چین که در سال گذشته برگزار گردید، استقبال نموده و آن را مولد فرصت ها برای کشورها خواند.

یونان هم در این مراسم به طور رسمی به سازوکار همکاری 16 به علاوه 1 پیوست.

اتحادیه اروپا، اتریش، بلاروس، سوییس و بانک بازسازی و توسعه اروپا نیز ناظران خود را برای این دیدار اعزام کردند.

با تور چین سفر کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 399

به "چین و اروپا، فصل جدید روابط شرق و غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و اروپا، فصل جدید روابط شرق و غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید