گرسنگان، پل پیروزی کاندیداهای آرژانتینی

به گزارش تور ارمنستان ارزان، غول گرسنگی و فقر یک بار دیگر وارد امریکای لاتین شده و چنگال های زهرآگین خود را در بدن کشوری دیگر از این خطه، خفته بر منابع طبیعی نفت و گاز فرو برده است؛آرژانتین. سومین اقتصاد بزرگ امریکای لاتین که همیشه سطح زندگی مردم آن بالا بوده است، بعد از تحمل بحران مالی دو ساله، در چند ماه اخیر به وضعیتی نابسامان دچار شده و اغلب خانواده های متوسط آن با گرسنگی دست و پنجه نرم می نمایند.

گرسنگان، پل پیروزی کاندیداهای آرژانتینی

به گزارش سایت شبکه خبری فرانس 24، تورم در آرژانتین به 55 درصد رسیده است و 10 درصد جمعیت آن زیر خط فقر قرار دارند. کوشش های دولت نیز تاکنون نتیجه چندانی در بر نداشته است و هرچند دستور افزایش میزان یاری های غذایی به مدارس را صادر نموده ، اما 50 درصد بچه ها این کشور مبتلا به سوءتغذیه هستند. آمار این بیماری ناشی از گرسنگی مداوم، در سراسر این کشور نیز به 30 درصد می رسد؛ وضعیتی نگران نماینده که قانونگذاران آرژانتیتی را واداشته برای برطرف این وضعیت، قانون اضطراری غذا را تصویب نمایند. اما اجرا شدن هر قانونی در آرژانتین نیازمند تأیید آن در سنا است و هنوز سنا چنین تأییدیه ای را صادر ننموده است. این در حالی است که بهای مواد غذایی رشدی روز افزون دارد. مردم حتی برای خرید نان نیز دچار مشکل هستند، طوری که نان ها در نانوایی ها می ماند وخریداری ندارد.

اما در حالی که مردم آرژانتین روز به روز کمربندهای خود را محکم تر از روز قبل می بندند و کاهش وزن آنها محسوس است، مخالفان مائوریسیو ماکری، رئیس جمهوری آرژانتین، گرسنگی مردم را پل پیروزی خود می بینند. آنها با توجه به انتخابات ریاست جمهوری در این کشور که بناست تا چهل روز دیگر یعنی 27 اکتبر (5 آبان) برگزار گردد، در کمپین های خود طرح های مالی دولت ماکری را مسئول گرسنگی مردم معرفی نموده اند. به گزارش سایت تحقیقاتی استراتفور، انتظار می رود ماکری که در انتخابات مقدماتی تنها 32 درصد از رأی دهندگان به او رأی دادند، در فرصت کوتاه باقی مانده تا دور نهایی انتخابات دست به اقداماتی بزند که مردم را متقاعد کند، هنوز راهکارهایی برای اقتصاد در چنته دارد. او به همین منظور ممکن است به کاهش مالیات ها و افزایش هزینه های عمومی در جهت رفاه مردم اقدام کند. اما به جز اینها که بیشتر نقش مُسکن را برای جیب مردم خواهند داشت، یکی از راهکارهای ماکری احتمالاً کنترل ارز و تثبیت ارزش پزو، واحد پول آرژانتین است که اخیراً 20 درصد از ارزش خود را مقابل دلار از دست داد.

با این حال در 40 روز آینده، این تنها ماکری نیست که کوشش خواهد نمود با ابزار اقتصاد مردم را به سمت خود بکشد. آلبرتو فرناندز که هنوز سرمست از پیشتازی اش در انتخابات مقدماتی با 47 درصد آرا است، برای خنثی کردن این طرح های احتمالی از هم اکنون وامی را که ماکری سال گذشته از صندوق بین المللی پول دریافت کرد ، هدف گرفته است. ماکری سال گذشته در چنین روزهایی یک وام 56 میلیون دلاری از صندوق بین المللی پول دریافت کرد و مجبور شد برای بازپرداخت این وام، سیاست ریاضت مالی را تشدید کند. فرناندز وعده داده، اگر رئیس جمهوری کشورش گردد، با صندوق بین المللی پول مذاکره می کند تا بتواند سیاست های ریاضتی را کاهش دهد. او همچنین درنظر دارد، با اتحادیه اروپا برای عقد قرارداد تجارت آزاد وارد مذاکره گردد. با این حال بعضی ناظران منطقه ای معتقدند، پیروزی فرناندز در انتخابات نه تنها تضمینی برای بهبودی وضعیت آرژانتینی ها نیست که می تواند، باعث تخریب روابط این کشور با سایر کشورهای امریکای لاتین گردد و از جمله دیگر بار آتش تنش ها بین آرژانتین و برزیل را شعله ور سازد. زیرا حتی اگر از رابطه بسیار نزدیک ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل با ماکری بگذریم، سیاست های مالی که فرناندز وعده آنها را داده موجب کاهش واردات برزیل به آرژانتین خواهد شد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 688

به "گرسنگان، پل پیروزی کاندیداهای آرژانتینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرسنگان، پل پیروزی کاندیداهای آرژانتینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید