گوترش هشدار داد: رسانه های اجتماعی بلندگوی نفرت و انزجار شده اند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، گوترش اعلام کرد، ادعاهای بدون مدرک یا دروغ های در رسانه های اجتماعی آشکار می توانند سریعا مشروعیت غیرقابل توجیهی بدست بیاورند و در کنار حقایق تایید شده و مدارک علمی ارائه شوند.

گوترش هشدار داد: رسانه های اجتماعی بلندگوی نفرت و انزجار شده اند

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد، رسانه های اجتماعی بلندگویی برای نفرت و انزجار شده اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جلسه شورای امنیت پیرامون ارزش های اخوت انسانی در ترویج و تداوم صلح گفت: رسانه های اجتماعی هواداران دشمنی و خصومت را با یک بلندگوی دنیای برای بیان خشم و انزجارشان تجهیز نموده اند.

وی اضافه کرد: امروزه، هیچ توطئه ای برای جذب یک مخاطب گسترده بیش از حد بزرگ نیست؛ هیچ دروغی هم برای تغذیه هیجان آنلاین خیلی احمقانه نیست.

گوترش اظهار داشت، ادعاهای بدون مدرک یا دروغ های آشکار می توانند سریعا مشروعیت غیرقابل توجیهی بدست بیاورند و در کنار حقایق تایید شده و مدارک علمی ارائه شوند.

وی گفت: آنها اغلب به وسیله رهبران سیاسی پذیرفته و حتی تبلیغ می شوند.

این جلسه به ریاست امارات برگزار گردید.

گوترش بعلاوه گفت، هر ایمانی بر لزوم رعایت اخوت انسانی و بعلاوه احترام و درک متقابل تاکید دارد.

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: این ارزش های دنیای اساس منشور سازمان ملل هستند و در مرکز کوشش های ما برای برقراری صلح، عدالت و حقوق بشر قرار دارند.

وی ضمن تاکید بر اینکه حفظ صلح و جلوگیری از جنگ علت وجودی شورای امنیت است، گفت، تهدیدات علیه صلح می توانند در اشکال مختلفی ظاهر شوند.

گوترش توضیح داد، رقابت برای قدرت و منابع، نقض حقوق بشر، حکمرانی ضعیف، فقر شدید، حاشیه نشینی و نابرابری ها همگی تهدیداتی علیه صلح هستند.

وی به جنبش های نئو نازی فزونی طلبی سفیدپوستان به عنوان اصلی ترین و رو به رشدترین تهدید امنیت داخلی در بسیاری از کشورها اشاره نمود و گفت: در سراسر دنیا شاهد ابعاد وسیعی از بیگانه هراسی، نژادپرستی و عدم تحمل، زن ستیزی خشونت آمیز، نفرت از مسلمانان، یهود ستیزی شدید، و حملات به جوامع اقلیت مسیحی هستیم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 خرداد 1402 بروزرسانی: 27 خرداد 1402 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2604

به "گوترش هشدار داد: رسانه های اجتماعی بلندگوی نفرت و انزجار شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش هشدار داد: رسانه های اجتماعی بلندگوی نفرت و انزجار شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید