20 درصد کتب منتشر شده در آذربایجان شرقی به زبان ترکی است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این که در سال 97 بیش از دو هزار عنوان کتاب در استان منتشر شده بود، گفت: حدود 20 درصد کتب منتشر شده در استان به زبان ترکی بوده و مابقی به زبان فارسی و سایر زبان ها است.

20 درصد کتب منتشر شده در آذربایجان شرقی به زبان ترکی است

محمد محمدپور در حاشیه بازدید از غرفه خبرنگاران در دهمین نمایشگاه مطبوعات استان، با بیان این که 202 ناشر در آذربایجان شرقی مجوز فعالیت دارند که عمده این ناشران فعال هستند، اظهار کرد: اما تعداد معدودی از این ناشران به تعداد قابل توجه کتاب منتشر نموده و ناشران فعال نیز حداقل سالانه شش عنوان کتاب منتشر می نمایند.

وی با بیان این که ناشران استان نیز همانند سایر نقاط کشور از جهت تهیه کاغذ مشکلاتی داشتند که طبق تمهیدات وزارت ارشاد کاغذ رایانه ای در اختیارشان قرار می گیرد، اضافه نمود: فضای عمومی اقتصاد نشر با التهاباتی نیز همراه بود اما از این التهابات تعبیر به بحران نمی کنیم و فرآیند نشر در استان جریان دارد که افزایش کتب منتشر شده در استان طی سال های اخیر گواهی بر این مدعاست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این که در سال 92 برابر 800 عنوان کتاب در استان منتشر شده بود، اظهار کرد: این میزان در سال 97 به بیش از دو هزار عنوان کتاب رسید و در امسال نیز قطعا بیش از آمار سال گذشته در استان کتاب منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به این که عمده ناشران استان هم کتاب فارسی و هم کتاب ترکی منتشر می شوند، بیان نمود: البته تعدادی از ناشران نیز اختصاصا کتب ترکی در حوزه های متنوعی چون ادبیات، فنی، شعر، بچه ها و نوجوانلان و... منتشر می نمایند و آذربایجان شرقی در انتشار کتب حوزه ادبیات، فنی و علمی در سطح قابل قبولی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 804

به "20 درصد کتب منتشر شده در آذربایجان شرقی به زبان ترکی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 درصد کتب منتشر شده در آذربایجان شرقی به زبان ترکی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید