شروع عملیات احداث برج کنترل بندر آستارا ، خاتمه لایروبی حوضچه اسکله

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران/گیلان مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، گفت: عملیات احداث برج کنترل بندر آستارا در آینده ای بسیار نزدیک شروع می گردد تا به یک نماد برای شهرستان تبدیل گردد.

شروع عملیات احداث برج کنترل بندر آستارا ، خاتمه لایروبی حوضچه اسکله

حمیدرضا آبایی، در جلسه برطرف موانع و مسائل منطقه ویژه مالی بندر آستارا که در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار گردید، اظهار کرد: شرایط زون لجستیکی را در این بندر آماده و به همین دلیل ساخت انبارهای سرپوشیده، سیلوی غلات و توسعه پست برق 1.3 مگاواتی را از پست برق امامزاده ابراهیم و قاسم (ع) تا بندر تکمیل کردیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ساختمان اداری گمرک در محوطه بندر تجهیز شده و برای استقرار گمرک منطقه ویژه مالی بندر در اختیار گمرک قرار گرفته است، ادامه داد: برای مدیریت گمرک این منطقه به 24 پست نیز ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه در ادامه تکمیل بندر آستارا برج عظیم کنترل با ارتفاع 35 متر در آینده ای نزدیک احداث خواهد شد تا بخش های اداری و حاکمیتی را در طبقات تحتانی آن مستقر گردد، اضافه نمود: عملیات احداث برج مذکور در فاز دو توسعه بندر آستارا شروع می گردد که برای اجرای آن 700 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است و در آینده نزدیک به مزایده گذاشته می گردد.

وی با اشاره به اینکه این برج دارای ویژگی های خود است توضیح داد: شکل و موقعیت این برج به عنوان یک المان و نماد بندری در شهرستان آستارا به یادگار می ماند.

آبایی، در بخش دیگر سخنان خود به اتمام عملیات لایروبی حوضچه بندر اشاره نمود و یادآور شد: عمر حوضچه به 5.5 متر رسیده است.

وی در ادامه به حضور سه شرکت سرمایه گذار در منطقه ویژه مالی بندر آستارا اشاره نمود و گفت: این شرکت ها عملیات احداث انبار و خاتمهه پشتیبانی را در دستور کار دارند.

وی با تأکید بر اینکه از کل محدوده بندر آستارا 41 و نیم هکتار اراضی در اختیار شرکت بنادر و دریانوردی کاوه است، اعلام کرد: محدوده تعریف شده برای منطقه ویژه مالی بندر آستارا 60 هکتار است.

وی با بیان اینکه طرح جامع بندر آستارا به تصویب رسیده است، یادآور شد: طرح کاربردی بندر آستارا هم در حال نهایی شدن است و هفته آینده کمیته پایش برای اجرا مصوب خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه در کوشش هستیم که بندر آستارا شکل بندری به خود بگیرد، یادآور شد: تیم بازاریابی خوبی در بندر آستارا و انزلی ایجاد شده است تا بتوانیم ارزش اضافه نموده مناسبی را در این بنادر ایجاد کنیم.

وی در خاتمه با تأکید بر اینکه فعال شدن کد گمرکی منطقه ویژه مالی بندر از الزامات است، اضافه نمود: شرکت های را که برای سرمایه گذاری در این منطقه مراجعه می نمایند فقط با یک نام روبرو می شوند که باید با ایجاد زیرساخت ها، این موضوع تغییر یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2027

به "شروع عملیات احداث برج کنترل بندر آستارا ، خاتمه لایروبی حوضچه اسکله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات احداث برج کنترل بندر آستارا ، خاتمه لایروبی حوضچه اسکله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید