آمریکا: فرانسه، انگلیس و آلمان موافق تحریم تسلیحاتی ایران هستند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در ادعایی تازه مدعی شده که انگلیس، فرانسه و آلمان با موضع کاخ سفید درباره لزوم تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران همراه هستند.

آمریکا: فرانسه، انگلیس و آلمان موافق تحریم تسلیحاتی ایران هستند

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به ادعای پمپئو، آمریکا از تمام ابزارهایی که در اختیار دارد استفاده خواهد نمود تا اطمینان حاصل کند که ممنوعیت های فروش سلاح به ایران ظرف چند ماه آینده منقضی نمی گردد.

وزیرخارجه آمریکا همچنین ادعا کرد که علت خروج آمریکا از برجام رفتار بد ایران بوده است.

در ادامه، پمپئو تاکید نمود که واشنگتن باید اطمینان حاصل کند که به ایران سلاح فروخته نخواهد شد و شریکان اروپایی ما از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه نیز در این خصوص با ما موافق هستند.

این ادعای وزیرخارجه آمریکا در حالی مطرح شده که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان درخواست تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با مخالفت جدی روسیه و چین در شورای امنیت روبرو خواهد شد.

پیش از این، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام نمود که وزیر امور خارجه آمریکا، درصدد تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران است که پاییز سال جاری به سرانجام می رسد و همزمان در حال کار روی طرحی است که عضوی از توافق هسته ای با ایران (برجام) باقی بماند.

آمریکا دو سال پیش یک طرفه از برجام خارج شد و همه تحریم های علیه ایران را که با توافق هسته ای برداشته شده بودند دوباره اعمال و تحریم های گسترده و تازه تری را هم اضافه نمود. این سیاست آمریکا از سوی مقامات دولت ترامپ تحت عنوان فشار حداکثری اعلام شد، اما به اذعان بسیاری از کارشناسان و حتی مقامات آمریکایی سیاست فشارحداکثری ترامپ علیه ایران تا به امروز بی نتیجه مانده و به بن بست رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1295

به "آمریکا: فرانسه، انگلیس و آلمان موافق تحریم تسلیحاتی ایران هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: فرانسه، انگلیس و آلمان موافق تحریم تسلیحاتی ایران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید