ابوالفتح: اروپا خود را تسلیم سیطره مالی و تسلط دلار آمریکا می داند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: اروپا به لحاظ سیاست اعلامی خود را متعهد به برجام می داند اما در عمل خروجی از طرف اروپایی ها برای حفظ برجام دیده نشده است این در حالی است که اروپایی ها بار ها اعلام کردند توان محدودی در قبال سلطه دلار و سلطه آمریکا در نظام بانکی و مبادلات بانکی دارند.

ابوالفتح: اروپا خود را تسلیم سیطره مالی و تسلط دلار آمریکا می داند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل بین الملل در مصاحبه با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در مورد اظهارات سفیر انگلیس در مورد رد این موضوع که ایران از برجام نفعی نبرده است، گفت: در مورد کشور های اروپایی مثل بریتانیا باید گفت: آن ها وضعیت خاکستری دارند و در عین حال که به تعهدات برجامی خود عمل نکردند اما مثل آمریکا نیز از برجام خارج نشدند.

وی اضافه نمود: اروپا به لحاظ سیاست اعلامی خود را متعهد به برجام می داند اما در عمل خروجی از طرف اروپایی ها برای حفظ برجام دیده نشده است این در حالی است که اروپایی ها بار ها اعلام کردند توان محدودی در قبال سلطه دلار و سلطه آمریکا در نظام بانکی و مبادلات بانکی دارند البته این به معنی توجیه اروپا در قبال انجام تعهدات شان نیست.

ابوالفتح توضیح داد: قاعدتا اگر دولت ها و نهاد های فرا دولتی مثل مجلس اروپا تصمیمی بگیرند و آن را براساس یک بیانیه از طرف دولت اعلام نمایند بخش خصوصی مجبور به تبعیت از آن نیست و قطعا براساس منافع خود تصمیم گیری می نماید.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به خروج آمریکا از برجام و تحت فشار قرار دادن اقتصاد ایران گفت: قطعا تحریم هایی که علیه ایران پس از خروج آمریکا از برجام اعلام شد فرصت های مالی مطلوبی را از ایران سلب کرد قرارداد هایی که در سال های ابتدایی عمر برجام در صنعت هوایی و نفتی منعقد شد منافعی برای ایران داشت و اگر ایران از این منافع استفاده نکرده بود قطعا با خروج آمریکا از برجام تحت فشار قرار نمی گرفت.

وی در خاتمه اظهار داشت:اما اینکه جمهوری اسلامی در بحث برجام بیشتر از آنچه ستانده و منتفع شده است امتیازاتی را داده باشد یا اینکه میزان سرمایه گذاری ها چندان گسترده نبوده باشد بحث دیگری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 782

به "ابوالفتح: اروپا خود را تسلیم سیطره مالی و تسلط دلار آمریکا می داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابوالفتح: اروپا خود را تسلیم سیطره مالی و تسلط دلار آمریکا می داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید