ادامه حملات به شهرها در بحران قره باغ

به گزارش تور ارمنستان ارزان، گروه دنیا، در پی ادامه درگیری ها در قره باغ و در حالی که آتش بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، به طور کامل رنگ باخته است، جمهوری آذربایجان ازحملات موشکی ارمنستان به گنجه و مینگه چویر دو شهر عظیم این کشور اطلاع داد.

ادامه حملات به شهرها در بحران قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

این در حالی است که وزارت دفاع ارمنستان هم مدعی شده، هیچ حمله ای از سوی این کشور علیه همسایه شرقی اش انجام نشده است. به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، دادستانی جمهوری آذربایجان صبح دیروز در بیانیه ای اطلاع داد، در حمله موشکی بامداد دیروز علیه گنجه، دومین شهر عظیم جمهوری آذربایجان 13 غیرنظامی کشته و بیش از 40 نفر زخمی شدند. دو نفر از کشته شدگان کودک هستند. این دومین حمله به گنجه در یک هفته اخیر است. ارتش ارمنستان همچنین به شهر مینگه چویر هم حمله موشکی نموده اما پدافند هوایی جمهوری آذربایجان آنها را دفع نموده است.بنا بر این گزارش، ساعتی پس از حملاتی که علیه گنجه انجام شد، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان، در سخنانی تأکید کرد، این کشور انتقام حملات اجرا شده را از ایروان خواهد گرفت. او در این سخنان که از تلویزیون دولتی این کشور پخش می شد، به مردم کشورش قول داد، انتقام شهر گنجه را در میدان نبرد خواهد گرفت. در پی این واکنش ها و ساعتی پس از انتشار بیانیه دادستانی جمهوری آذربایجان، وزارت دفاع ارمنستان نه تنها انجام چنین حمله ای را رد کرد که باکو را متهم به بمباران مناطق مسکونی داخل قره باغ از جمله استپاناکرت، عظیمترین شهر منطقه کرد. در پی این حملات سازمان ملل در بیانیه ای از دو طرف درگیر خواست دست از حملات علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی بردارند. ترکیه هم که از ابتدای بحران اخیر قره باغ از باکو حمایت نموده است،حمله به شهر گنجه را جنایت جنگیخواند. کانادا نیز در واکنش به حمایت های ترکیه از جمهوری آذربایجان، صادرات هواپیماهای بدون سرنشین به آنکارا را تعلیق کرد. رجب طیب اردوغان در واکنش به این اقدام در تماسی تلفنی با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، اقدام اوتاوا را محکوم کرد و آن را خارج از توافق هایی که بین اعضای ناتو وجود دارند، خواند. این در حالی است که کانادا، دو هفته پیش گفت، از آنجا که نگران است پهپادهایی را که قرارداد آنها را با ترکیه امضا نموده، در نبردها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان به کار گرفته گردد، فروش این تجهیزات را به ترکیه متوقف می نماید. دیروز همچنین الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان در گفت و گویی با شبکه ای هابر ترکیه، اخبار و شایعات مربوط به ارسال سلاح از ایران به ارمنستان را رد کرد و گفت: ما هیچ گونه اطلاعاتی در این خصوص نداریم. بلکه می توانم بگویم که ایران و گرجستان، آسمان و مرزهای زمینی خود را برای ارسال سلاح به ارمنستان بسته اند. بنابراین بار دیگر از دولت ایران و دولت گرجستان در این خصوص تشکر می کنیم.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1580

به "ادامه حملات به شهرها در بحران قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه حملات به شهرها در بحران قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید