اسلام آباد: سفر رئیس جمهور چین برای شرکت در مراسم روز پاکستان امکانپذیر نیست

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران: خبر رسانه های پاکستانی مبنی بر حضور رئیس جمهور چین در مراسم رژه روز پاکستان که پس از اعلام سفر نارندرا مودی به پکن منتشر شده بود از سوی دستیار ویژه نخست وزیر این کشور تکذیب شد.

اسلام آباد: سفر رئیس جمهور چین برای شرکت در مراسم روز پاکستان امکانپذیر نیست

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طارق فاطمی دستیار ویژه نوازشریف نخست وزیر پاکستان در امور بین الملل خاطرنشان کرد که احتمال سفر شی جین پینگ رئیس جمهور چین در 23 مارس سالجاری میلادی (3 فروردین) بسیار اندک است اما مقامات دو کشور برای این سفر کوشش خواهند کرد.

این در حالی است که رسانه های پاکستانی پس از اعلام سفر نارندرا مودی به چین خاطرنشان کردند که رئیس جمهور چین برای شرکت در مراسم رژه روز پاکستان به این کشور سفر خواهد نمود.

قابل ذکر است که مردم پاکستان 23 مارس را به عنوان روز پاکستان گرامی می دارند زیرا حزب مسلم لیگ در 23 مارس سال 1940 میلادی قرارداد پاکستان را به دولت انگلیس ارائه کرد و پس از هفت سال، در 14 آگوست سال 1947 میلادی، این کشور از شبه قاره هند جدا شد.

همچنین 23 مارس سال 1956 میلادی نخستین قانون اساسی پاکستان تشکیل شد که بر اساس آن، این کشور با عنوان جمهوری اسلامی پاکستان به جهانیان معرفی گردید.

دستیار نخست وزیر پاکستان گفت: وزیر امور خارجه چین هفته آینده وارد اسلام آباد خواهد شد و علاوه بر گفتگو در خصوص مسائل مختلف در خصوص سفر رئیس جمهور چین نیز اطلاع رسانی خواهد نمود.

وی اضافه نمود: نگاه پکن و اسلام آباد طی بازدید رئیس جمهور چین از پاکستان تنها به معاملات مالی معطوف خواهد.

فاطمی تاکید نمود که دولت اسلام آباد خواهان روابط حسنه با کشورهای همسایه است و به همین دلیل روابط کابل و اسلام آباد پس از روی کار آمدن اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان بهبود یافته است.

دستیار نواز شریف همچنین در خصوص پیشرفت توافقنامه هسته ای در بخش غیر نظامی هند و آمریکا نیز گفت: توافقی که توازن قدرت در منطقه را تحت تاثیر قرار دهد برای پاکستان نگران کننده است.

وی اظهارداشت: مذاکره اسلام آباد با دهلی نو بدلیل درگیری های مرزی بیش از پیش لازم و ضروری شده اما دولت هند باید در این خصوص جدیت خود را نشان دهد.

یادآوری می گردد که ژنرال راحیل شریف رئیس ستاد ارتش پاکستان مدتی قبل به چین سفر کرد و در ملاقات با مقامات دولتی و نظامی این کشور درمورد امنیت منطقه و همکاری مالی و دفاعی دو کشور به بحث و گفتگو پرداخت.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 837

به "اسلام آباد: سفر رئیس جمهور چین برای شرکت در مراسم روز پاکستان امکانپذیر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلام آباد: سفر رئیس جمهور چین برای شرکت در مراسم روز پاکستان امکانپذیر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید