اصفهان برای هرگونه همکاری با کشور عمان آمادگی دارد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران: مشاور استاندار اصفهان گفت: اصفهان برای هرگونه همکاری با کشور عمان آمادگی دارد و برنامه ریزی و هدف گذاری در زمینه های سنگ، ساختمان و گردشگری در حال اجرا است.

اصفهان برای هرگونه همکاری با کشور عمان آمادگی دارد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، به نقل از واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، علیرضا همدانیان در نشست آنالیز فرصت های همکاری اصفهان و عمان با حضور هیئت 20 نفره بازرگانان کشور عمان گفت: با برقراری روابط تجاری مستمر و بیشتر بین 2 کشور ایران و عمان، خطوط کشتیرانی عمان صادرات ایران را به اروپا تسهیل می نماید.

وی اضافه نمود: همچنین در این روابط دو جانبه عمان می تواند از ایران برای دسترسی به بازار کشورهای آسیای میانه و افغانستان استفاده کند.

مشاور عالی استاندار اصفهان با اشاره به نتایج مثبت مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 اعلام کرد: امیدوار هستیم ویزا فرودگاهی تجار ایرانی برطرف مشکل گردد و مقوله تفاهم نامه عشق آباد به عنوان کریدور شمال و جنوب به نتیجه برسد و از این طریق سفرهای هیئت های تجاری از کشور عمان به ایران، اصناف و تجار عمان افزایش یابد.

وی توضیح داد: با برطرف تحریم ها ارتباطات و حجم مبادلات ایران و عمان افزایش می یابد، زیرا هم اکنون کمتر از نیم درصد تجارت خارجی عمان به کشور ایران اختصاص یافته است.

همدانیان گفت: 50 درصد ساخت مصالح ساختمانی کشور در استان اصفهان فراوری می گردد و این استان رتبه نخست کشور از نظر تعدد شرکت های دانش بنیان را دار است.

مشاور عالی استاندار اصفهان گفت: اصفهان برای هرگونه همکاری با کشور عمان آمادگی دارد و از آن جا که بیشترین موارد مورد توجه بازرگانان عمانی در این نشست حول 3 محور سنگ، ساختمان و گردشگری بوده، در این زمینه برنامه ریزی و هدف گذاری دقیق تری می کنیم.

وی اضافه نمود: استان اصفهان با 604 معدن فعال و یک هزار و 800 واحد سنگبری و نیز رتبه نخست فراوری سنگ های تزئینی در کشور حرف زیادی در زمینه سنگ برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه حدود 10 هزار نفر در بخش صنعت استان اصفهان به طور غیرمستقیم فعالیت می نمایند، توضیح داد: همچنین اصفهان دارای 5 اثر تاریخی ثبت یونسکو، یک هزار و 900 اثر ثبت ملی و 20 هزار اثر تاریخی شناخته شده بوده که رتبه نخست آثار تاریخی را در ایران دارد.

توجه به موضوع نمایشگاه ها در فصل جدید روابط ایران و عمان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در این نشست گفت: در شرایطی که ایران، تمام توان خود را برای از سرگیری ارتباطات بین المللی خود تجمیع نموده و با تمام قوا آماده است تا با لغو تحریم ها، وارد رقابت تنگاتنگ و بزرگ اقتصاد دنیای گردد، میزبان صنعتگران، تجار و بازرگانان کشوری هستیم که نزدیک ترین همسایه جنوبی ایران در آب های خلیج فارس و دارای اشتراک فرهنگی، تاریخی و مذهبی بسیاری با ایران است.

رسول محققیان اضافه نمود: متأسفانه با وجود مزایای گسترده عمان برای تبدیل شدن به یکی از مهم ترین کشورهای هدف ایران در حوزه صادرات، روابط مالی ما با این کشور در سال های گذشته بسیار محدود بوده است.

وی اعلام کرد: در ماه های گذشته اتفاقات مهمی چون سفر بزرگ ترین هیئت در طول تاریخ روابط ایران و عمان با هدف آنالیز مسایل بازرگانی 2 کشور، انجام سرمایه گذاری های مشترک در ایران و عمان و ایجاد خط مستقیم کشتیرانی از بندرعباس به بندر صحار در راستای تسهیل امر حمل و نقل کالا بین 2 کشور اتفاق افتاده که نشان از تمایل 2 کشور به توسعه روابط مالی و تجاری دو جانبه داشته و نوید بخش شروع فصل تازه روابط تجاری آن ها است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان توضیح داد: ظرفیت های فراوان کشور ایران، اشتراکات نزدیک فرهنگی، فاصله کم جغرافیایی و ثبات روابط سیاسی از جمله عواملی بوده که پیروزیت ایران در بازار بکر و رو به رشد عمان را تضمین می نماید.

محققیان اظهار داشت: در سال های گذشته نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان به عنوان نماینده انحصاری شرکت عمان اکسپو، در زمینه ارتباطات نمایشگاهی 2 کشور، فعال عمل نموده و در سال جاری نیز در پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی تجهیزات و خدمات پزشکی عمان و نیز دهمین نمایشگاه بین المللی موادغذایی و هتل داری عمان که از تاریخ 16 تا 18 شهریور ماه در مسقط برگزار می گردد، میزبان مشارکت نمایندگان ایرانی و بازدیدنمایندگان کشورهای مختلف است.

وی گفت: در فصل جدید روابط تجاری و مالی 2 کشور، موضوع نمایشگاه ها به عنوان یکی از مهم ترین زمینه های ارتباطات دو سویه مالی و فرهنگی، مورد توجه جدی مقامات دوطرف قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان اضافه نمود: در همین زمینه حضور مشارکت نمایندگان کشور عمان در نمایشگاه های ایران به منظور معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری این کشور، برگزاری نمایشگاه اختصاصی توان مندی های کشور عمان در ایران و برگزاری نمایشگاه اختصاصی توانمندی های کشور ایران در عمان، اعزام هیئت های تجاری و تخصصی کشور عمان برای بازدید از نمایشگاه های ایران و بازدید هیئت های کارشناسی ایران از نمایشگاه های عمان و و استقرار پاویون ویژه کشور عمان در نمایشگاه های داخلی، از جمله ظرفیت های نمایشگاهی 2 کشور و زمینه های ممکن برای توسعه همکاری های نمایشگاهی بوده که شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان به دلیل تجارب مفید داخلی و بین المللی خود، در این زمینه اعلام آمادگی می نماید.

وی اعلام کرد: امیدوار هستیم این همکاری ها، ظرفیت های مالی کشورهای دنیا اسلام را روز به روز افزون تر و قدرت مالی آنان را در سطح دنیای مضاعف سازد.

محققیان با اشاره به راه اندازی پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان به عنوان بزرگ ترین شهرک نمایشگاهی ایران و یکی از مراکز مهم نمایشگاهی خاورمیانه توضیح داد: با بهره برداری از این پروژه یکی از مدرن ترین مراکز نمایشگاهی منطقه، در قلب ایران، احداث و بستری بی نظیر برای حضور مشارکت نمایندگان و هیئت های خارجی مهیا می گردد.

توسعه روابط ایران و عمان مورد تأکید مسئولان ملی و استانی است

سرپرست دفتر هماهنگی امور مالی و بین الملل استانداری اصفهان گفت: فعالان و تجار در بخش های خصوصی و دولتی استان اصفهان آمادگی کامل برای همکاری و تداوم مبادلات تجاری گذشته با کشور عمان دارند.

محسن ایروانی با اشاره به ظرفیت های بالای استان اصفهان در زمینه های گوناگون اظهار داشت: استان اصفهان با حدود 5 میلیون نفر جمعیت مساحتی معادل 107 هزار کیلومتر مربع دارد، که این استان با واقع شدن در مرکز کشور، دارای 24 شهرستان با آب و هوای متفاوت بوده و در کریدور حمل و نقل داخلی و بین المللی واقع شده است.

وی گفت: استان اصفهان هم اینک جز استان های نخست کشور در زمینه مالی است و حدود 7 درصد فراوری ناخالص ملی را به خود اختصاص می دهد.

سرپرست دفتر هماهنگی امور مالی و بین الملل استانداری اصفهان اضافه نمود: بزرگ ترین مزیت این استان وجود و حضور فعالان توانمند مالی در بخش خصوصی بوده که پیروز به صادرات محصولات غیر نفتی 2 میلیارد دلاری در سال شده اند.

وی اعلام کرد: استان اصفهان کالاهای متنوع صنعتی و کشاورزی را به 5 قاره دنیا صادر نموده و در بخش صنعت با 8 هزار و 500 واحد صنعتی بزرگ و کوچک 14 درصد ارزش اضافه نموده ایران را به خود اختصاص داده است.

ایروانی توضیح داد: صنعت فولاد، صنایع کانی غیرفلزی و نساجی، مصنوعات طلا، فراوری انرژی و سیمان و سنگ از مزیت های استان اصفهان به شمار می رود، به ویژه اینکه اصفهان در زمینه سیمان و سنگ رتبه نخست فراوری در ایران را دارد.

وی با اشاره به توانایی های اصفهان در زمینه کشاورزی گفت: حدود 2.4 درصد اراضی کشاورزی کشور در استان اصفهان واقع شده و 4 درصد فراوریات کشاورزی ایران به استان اصفهان تعلق دارد.

سرپرست دفتر هماهنگی امور مالی و بین الملل استانداری اصفهان اظهار داشت: اصفهان در زمینه فراوری شیر و گوشت مرغ نیز رتبه نخست کشور را دارد.

عمان حامی همیشگی ایران در زمینه های مختلف است

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: کشور عمان را همیشه یک کشور دوست می دانیم که در زمان های مختلف از ایران حمایت نموده است.

محمد مجیری اضافه نمود: استان اصفهان با داشتن 8 هزار و 500 واحد صنعتی ظرفیت بسیار خوبی از نظر صنعت، معدن و تجارت در سطح کشور دارد.

وی اعلام کرد: این استان بیش از 720 معدن فعال و نیز بیش از 2 هزار بازرگان و تاجر فعال دارد که می توانند وارد مبادلات تجاری مثبت با کشور عمان شوند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان توضیح داد: با توجه به آمار صادرات ایران به کشور عمان، استان اصفهان بیشترین سهم را در صادرات محصولات مختلف در بین استان های کشور داشته و بعد از اصفهان استان های تهران، بوشهر و خوزستان قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: این امر نشان می دهد ارتباطات تجاری بین اصفهان و عمان پابرجا و محکم بوده و ضروری است ارتقا پیدا کند.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 729

به "اصفهان برای هرگونه همکاری با کشور عمان آمادگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان برای هرگونه همکاری با کشور عمان آمادگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید