اعلام آمادگی و همکاری ایران با سازمان ملل برای یاری به توقف جنگ یمن

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تهران (پانا)- رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت ایران همیشه آماده است تا در جهت یاری به توقف جنگ، شروع مذاکرات سیاسی و کاهش آلام مردم مظلوم و بی دفاع یمن به همکاری های خود با سازمان ملل متحد و کشورهای منطقه ادامه دهد.

اعلام آمادگی و همکاری ایران با سازمان ملل برای یاری به توقف جنگ یمن

به گزارش خانه ملت، هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن ظهر امروز - سه شنبه - با وحید جلال زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ملاقات و گفت وگو کرد.

جلال زاده گفت: اکنون 7 سال از وقوع بحران یمن می گذرد و طی آن دنیا هر روز شاهد قربانی شدن زنان، بچه ها و افراد غیرنظامی و بی گناه یمنی است، نمونه ای از جنایت علیه بشریت است که متاسفانه همچنان در سایه سکوت و همراهی بعضی قدرت های دنیای ادامه دارد.

وی اضافه نمود: موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای این بحران، تاکید بر انجام گفتگوهای یمنی - یمنی میان تمام گروه ها و پرهیز از تجاوز نظامی خارجی، راسخ بوده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تمرکز کوشش های نماینده ویژه سازمان ملل متحد بر برطرف محاصره غیرانسانی، برقراری آتش بس و شروع مذاکرات سیاسی در یمن تاکید نمود و اضافه نمود: تداوم اقدامات سازمان ملل متحد، نقش مؤثری در خاتمه دادن به درگیری ها و دستیابی به صلحی پایدار در یمن دارد.

جلال زاده گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه آماده است تا در جهت یاری به توقف جنگ، شروع مذاکرات سیاسی و کاهش آلام مردم مظلوم و بی دفاع یمن به همکاری های خود با سازمان ملل متحد و کشورهای منطقه ادامه دهد.

هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن نیز در ابتدای این ملاقات با قدردانی از نقش مثبت ایران در یاری به برقراری صلح و ثبات در منطقه و دنیا گفت: کوشش ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای خاتمه دادن به درگیری ها و دستیابی به ثبات و امنیت در یمن مهم و قابل تقدیر است.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اضافه نمود: مسئولیت پذیری سایر کشورها و حمایت آن ها از اقدامات سازمان ملل در برقراری صلح و ثبات در یمن، عامل مهمی در خاتمه دادن به این بحران است.

وی مذاکرات خود با مسئولان جمهوری اسلامی ایران را مثبت ارزیابی کرد و نسبت به حل بحران یمن در سایه یاری کشورهای منطقه و کوشش های سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2232

به "اعلام آمادگی و همکاری ایران با سازمان ملل برای یاری به توقف جنگ یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی و همکاری ایران با سازمان ملل برای یاری به توقف جنگ یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید