افزایش قیمت شکر تکذیب شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، بهمن دانایی دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر مباحث مطرح شده مبنی بر افزایش قیمت شکر را رد کرد و گفت: هیچ گونه افزایش قیمت قانونی در این زمینه اتفاق نیفتاده و فعلاً هم قرار نیست که چنین اتفاقی بیفتد.

افزایش قیمت شکر تکذیب شد

به گزارش مهر، وی با اشاره به اینکه علیرغم کاستی ها و مسائل موجود، شکر نسبت به کالا های دیگر از حاشیه امن بیشتری برخوردار بوده است، اضافه کرد: ما در زمینه شکر با کمبود یا تشکیل صف برای خرید آن روبرو نبودیم.

دانایی توضیح داد: اگر عده ای شکر را در بازار بالاتر از قیمت مصوب بفروش می رسانند خارج از حیطه مسئولیت های ما است، در صورتی که اگر تنظیم بازار شکر را به انجمن صنفی کارخانجات واگذار می کردند بهتر می توانستیم بازار را کنترل کنیم.

به گفته دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر تنظیم بازار این محصول تا دو سال قبل بر عهده انجمن بود.

عرضه شکر در بسته های 900 یا 700 گرمی ممنوع است

دانایی تاکید نمود: در حال حاضر نیز شکر بخش خانوار که توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در کیسه های 50 کیلویی به واحد های بسته بندی و فروشگاه ها عرضه می گردد به قیمت هر کیلوگرم 6 هزار و 650 تومان در اختیار این واحد ها و فروشگاه ها قرار می گیرد که باید به صورت بسته بندی های یک کیلوگرمی در بیاید و به نرخ 8 هزار و700 تومان در اختیار مصرف نماینده نهایی قرار بگیرد.

وی توضیح داد: فروش شکر به قیمت بالاتر از این میزان تخلف محسوب می گردد ضمن اینکه عرضه این محصول در بسته های 700 یا 900 گرمی نیز ممنوع است.

دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر قیمت هر کیلوگرم شکر برای بخش صنف و صنعت را نیز 11 هزار و 500 تومان خاطرنشان کرد و گفت: بر اساس مصوبه سال گذشته دولت، باید از ابتدای سال 1400 کالا هایی که یارانه و تسهیلات دولتی دریافت نمی نمایند از قیمت گذاری دستوری خارج شوند و واحد های فراوریی در این زمینه تصمیم گیری نمایند.

دانایی با اشاره به اینکه شکر نیز هم اکنون در زمره همین کالا ها قرار گرفته است، ادامه داد: بنابراین باید واحد های فراوری نماینده بر اساس ضوابط قیمت گذاری کالا های فراوری داخلی که سازمان حمایت آن را تدوین نموده، اقدام به قیمت گذاری نمایند.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه 37 کارخانه فراوری نماینده قند و شکر در کشور داریم که قیمت تمام شده فراوری هیچ کدام از آن ها شبیه یکدیگر نیست درخواست ما این بوده که به انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر اجازه داده گردد که با آنالیز قیمت تمام شده فراوری واحد ها نرخ میانگینی را محاسبه و اعلام کند که متأسفانه این پیشنهاد مورد پذیرش قرار نگرفت.

دانایی با اشاره به اینکه در امسال شرایط فراوری شکر بسیار مطلوب است، گفت: به همین جهت پیش بینی می کنیم که میان واحد ها رقابت منفی ایجاد گردد و در نتیجه نرخ کالا در بازار افت کند.

شرایط آرام بازار شکر را مدیون فراوری داخل هستیم

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر عدم افزایش قیمت کالا های اساسی در ماه مبارک رمضان گفت: به همین جهت کارخانجات فراوری نماینده شکر با وجود اینکه محصول تازه آن ها از اوایل اردیبهشت ماه وارد بازار می گردد قیمت جدیدی تعیین ننموده اند و اخیراً به آن ها ابلاغ نموده ایم که نرخ جدید را محاسبه و اعلام نمایند.

دبیرانجمن صنفی کارخانجات قند و شکر شرح داد: تعیین نیست که در آنالیز جدید قیمت های تمام شده فراوری، افزایش نرخی اتفاق بیفتد یا خیر؟ ضمن اینکه اگر افزایشی وجود داشته باشد بین 300 تا 400 تومان خواهد بود که رقم زیادی نیست.

دانایی شرایط مطلوب بازار شکر را ناشی از شرایط خوب فراوری داخل دانست و گفت: اگر قرار بود که ما در چنین شرایطی شکر وارد کنیم بیش از 13 هزار تومان تمام می شد و شرایط آرامی را که در حال حاضر داریم شاهد نبودیم.

منبع: فرارو
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2011

به "افزایش قیمت شکر تکذیب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت شکر تکذیب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید