اگر پاسخ شما به این 5 سؤال بله باشد، خوشبخت تر از چیزی هستید که تصورش را می کنید!

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تعریف موفقیت یا خوشبختی، خیلی شخصی است و با میزان دارایی ها یا داشتن رتبه شغلی هم معین نمی شود. هر چند که قبول داریم باید حد پایه ای از اینها در زندگی وجود داشتند و در دنیای امروز رسیدن به همین حد پایه هم سخت شده.

اگر پاسخ شما به این 5 سؤال بله باشد، خوشبخت تر از چیزی هستید که تصورش را می کنید!

اما ما خیلی وقت ها، در همان زمانی که خوشبختیم و زندگی مان چیزی کم ندارد، احساس ناخوشحالی و عقب افتادن از دوستان و آشنایان داریم.

در اینجا برای نمونه 5 سؤال را مطرح می کنم، اگر پاسختان به آنها بله باشد، مسلما زندگی شما آن طور که تصور می کنید، پر از بدبختی یا با کیفیت پایین نیست.

سوال اول: آیا هنوز حق انتخاب و تصمیم گیری دارم؟

زندگی که از ابتدا تا انتهای آن را دیگران برایتان تعیین کنند، زندگی خوبی نیست. شما باید بتوانید در درون خانواده، در محل کار و در ابعاد بزرگ تر در جامعه، قادر به تصمیم گیری و حق انتخاب باشید. اگر توان تصمیم گیری نداشته باشید و زندگی تان فقط یک گزینه ای است، باید در کیفیت زندگی خود شک کنید.

اما اگر اغلب می توانید تصمیم بگیرید و از بین چند گزینه، یکی شان را انتخاب کنید، مسلما زندگی هدف مندتری دارید.

سؤال دوم: آیا می توانم افرادی را که پیرامونم هستند؛ انتخاب کنم؟

یک وقت است که شما مجبور هستید در محیط اداره و شرکت با بعضی حشر و نشر کنید و همه کوته فکری ها و رفتارهای عجیبشان را تحمل کنید و یک وقت هم پیش می آید که می توانید گزینش کنید و افرادی را که دوست ندارید از حلقه معاشران خود به بیرون برانید.

سؤال سوم: آیا هنوز دوست نزدیکی دارم؟

در دوران کودکی دوستان نزدیک ما اغلب بسیارند. اما وقتی به دنیای بزرگسالان قدم می نهیم، رفته رفته دوستی ها رنگ می بازند و محافظه کاری و دغل و احتیاط جانشین، صفای کودکی می شود.

دوست نزدیک یعنی، دوستی که متوجه شرایط روحی شما باشد، از سیر تا پیاز زندگی شما را بداند، به موقع بتواند با شما شوخی کند. وقتی گیر افتادید، بی چشمداشت به یاری تان بشتابد و با او بتوانید بدون واهمه، شوخی کنید و مجبور به سانسور حرف های خود نباشید.

این طور دوست ها هر چقدر که از عمرتان بیشتر می گذرد، کمتر می شوند.

سؤال چهارم: آیا هنوز از موفقیت دیگران خوشحال می شوم؟

اگر آدمی هستید که از موفقیت های کوچک و بزرگ دیگران، در دورنتان ناراحت می شوید و طپش قلب می گیرید و در دل، دشنامی به آن شخص می دهید، باید بگیوم که متاسفانه زندگی رفت انگیزی دارید!

یا اینکه خودتان به هر دلیل نمی توانید مزه موفقیت را بچشید یا اینکه علیرغم موفقیت ها، از نظر روحی رشد پیدا نکرده اید و با معنی شادی و آرامش درون آشنا نیستید.

سؤال پنجم: آیا هنوز هیجان زده می شوم؟

هیجان یک احساس خوب است. اگر هنوز برای یک برد کوچک تیم فوتبالتان هیجان زده می شوید اگر چیزهای کوچکی مانند یک فیلم و یک اپیزود سریال خوب، خرید یک لباس معمولی، یک شوخی کوچک، خون را در رگ های شما می دوانند، باید بگویم که هنوز در متن یک زندگی خوب هستید.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1461

به "اگر پاسخ شما به این 5 سؤال بله باشد، خوشبخت تر از چیزی هستید که تصورش را می کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر پاسخ شما به این 5 سؤال بله باشد، خوشبخت تر از چیزی هستید که تصورش را می کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید