ایران درباره منافع مشروع ملی و منطقه ای خود مذاکره نمی کند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، در پاسخ به مقاله فریب های پیش از توافق ایران در نشریه وال استریت ژورنال مطلبی نوشت که در آن فشار حداکثری آمریکا بر مردم ایران را غیرانسانی دانسته و به صراحت اعلام می نماید که جمهوری اسلامی ایران درباره منافع مشروع ملی و منطقه ای خود با هیچکس مذاکره نخواهد کرد.

ایران درباره منافع مشروع ملی و منطقه ای خود مذاکره نمی کند

میریوسفی همچنین با اشاره به اینکه برجام، تمامی نگرانی های مربوط به برنامه هسته ای صلح آمیز ایران را رفع می سازد، اضافه نمود که بعد از دو سال مذاکرات فشرده، همه طرف ها رضایت داشتند که کلیه موضوعات از جمله پرونده ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران (PMD) رفع شدند.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران بیان کرد که اتهام شما مبنی بر اینکه [پرونده ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران] بسته نشدند، یک سفسطه است و نه تنها کشورهایی که توافق را امضا کردند، بلکه آنهایی که همچنان به عنوان شرکت کننده باقی مانده اند، هم این موضوع را تأیید نکردند.

میریوسفی همچنین گفت: این پیشنهاد که ایالات متحده باید به اصطلاح اهرم جدید مبتنی بر فشار حداکثری خود را حفظ کند غیرانسانی و ناعادلانه است زیرا سیاست فشار حداکثری چیزی جز حفظ تحریم های غیرقانونی با هدف اعمال فشار بر مردم ایران نیست.

وی بیان کرد: به طور حتم، این سیاست بر اقتصاد ما تأثیر گذاشته و به وسیله تاکتیک های قلدرمآبانه و تحریم های غیرقانونی فراسرزمینی خود، مانع تجارت عادی کشورهای دیگر با ایران شده است.

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به صراحت بیان کرد: ایران به طور حتم به زانو در نیامده است و التماس نمی کند تا مذاکرات جدید را شروع کند و هرگز درباره برنامه موشکی کاملاً دفاعی یا منافع مشروع ملی-منطقه ای خود هم با کسی مذاکره نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1426

به "ایران درباره منافع مشروع ملی و منطقه ای خود مذاکره نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران درباره منافع مشروع ملی و منطقه ای خود مذاکره نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید