تحقیقات باید پژوهش محور باشند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: خواست اصلی ما، پژوهش محور بودن به ویژه پژوهش کاربردی بودن تحقیقات است؛ پژوهشی ارزش دارد که خریدار داشته و دردی را درمان کند.

تحقیقات باید پژوهش محور باشند

دکتر یونس پناهی روز پنجشنبه، 19 اسفند ماه، در نشست تخصصی با هیأت رییسه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تبریز اظهار کرد: پژوهش ها باید به دانشی تبدیل شوند که نیازهای جامعه خود را تامین می نمایند و این جزو سیاست جدی ما است که درصد قابل توجهی از هزینه های تحقیقاتی را به سمت پژوهش مسئله محور سوق دهیم تا مسائل مردم رفع شوند.

وی در مورد جوانی جمعیت نیز گفت: جوانی جمعیت و سلامت خانواده موضوعی است که بسیار باید روی آن کار کرد چراکه فرایند جوانی جمعیت کاهشی است و این مهم، باید دغدغه دانشگاه های علوم پزشکی کشور باشد.

لازم به ذکر است؛ در ادامه جلسه اعضای حاضرین سوالات و مسائل خود را مطرح نموده و به بحث گفتگو با معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت پرداختند.

سفر یک روزه دکتر معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با برگزاری جلسه صمیمی و تخصصی در سالن کنفرانس حوزه ریاست خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگاران، این جلسه صمیمی و تخصصی با حضور دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات وزارت بهداشت، دکتر بهمن نقی پور، رئیس دانشگاه، دکتر پرویز شهابی، معاون تحقیقات و فناوری و جمعی از مدیران این واحد در سالن کنفرانس حوزه ریاست برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2388

به "تحقیقات باید پژوهش محور باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات باید پژوهش محور باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید