تغییر آیین نامه استخدام قهرمانان ورزشی به نفع پارالمپیکی ها

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، حدود پنج سال پیش آیین نامه استخدام قهرمانان ورزشی بعد از تصویب توسط هیات وزیران از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

تغییر آیین نامه استخدام قهرمانان ورزشی به نفع پارالمپیکی ها

این آیین نامه و مزایای آن شامل حال ورزشکاران قهرمان در هر دو بخش المپیک و پارالمپیک است اما با یک تفاوت که اقدام مسئولان مربوطه را برای همسان سازی آن به همراه داشته تا به واسطه آن قهرمانان پارالمپیکی هم بتوانند همچون المپین ها از مزیت استخدام شدن بهره مند شوند.

بر اساس آیین نامه ابلاغی، قهرمانان بازی های المپیک شامل نفرات اول تا سوم و قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی دنیا و نفرات اول، دوم و سوم بازی های آسیایی و مسابقات دنیای در رشته های ورزشی تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک (IOC) حسب مورد در رشته های فردی و گروهی و مقام اول تا سوم مسابقات جام دنیای فوتبال، بسکتبال و والیبال می توانند با رعایت شرایطی، از سوی دستگاه های اجرایی بدون برگزاری آزمون و خارج از نشر آگهی به صورت پیمانی جذب و استخدام شوند. این موضوع اما در خصوص قهرمانان بازی های پارالمپیک شامل فرزندان آنها می گردد.

این عدم نگاه یکسان به موضوع استخدام قهرمانان در دو بخش المپیک و پارالمپیک باعث شد تا کمیته ملی پارالمپیک طی سال های گذشته مکاتباتی را با دولت جهت رسیدگی به مسئله با هدف یکسان سازی شرایط داشته باشد که البته به نتیجه نرسید اما ورد وزارت ورزش این مهم را تا مراحل امیدوار کننده ای پیش برده است.

طی ماه های گذشته نامه وزارت ورزش در این زمینه با امضای شخص مسعود سلطانی فر در اختیار کمیسیون اجتماعی دولت نهاده شد. آنالیز این درخواست در مرحله حقوقی و قانونی به سر می برد تا شرایط تصویب توسط دولت را به دست بیاورد.

محمد تابع دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در مصاحبه با خبرنگاران ضمن تایید این مطلب ابراز امیدواری که با برداشته شدن گام های نهایی، شرایط قانونی ایجاد شد تا قهرمانان پارالمپیک هم همچون قهرمانان المپیک بتوانند از مزایای استخدام بهره مند شوند نه اینکه این مزیت در اختیار فرزندان شان قرار بگیرد.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک امیدوار است که با ورود وزارت ورزش و پیگیری شخص وزیر، این مسئله هرچه زودتر به انتها خوشی برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1653

به "تغییر آیین نامه استخدام قهرمانان ورزشی به نفع پارالمپیکی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر آیین نامه استخدام قهرمانان ورزشی به نفع پارالمپیکی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید