تماشای گل فشان ها و کاسه های آتشفشانی در تور مجازی کامچاتکا

به گزارش تور ارمنستان ارزان، کامچاتکا سرزمین منظره ها باشکوه متشکل از آتشفشان ها، گل فشان ها، رودخانه ها، دریاچه ها، جنگل ها و چشمه های پرشمار است.

تماشای گل فشان ها و کاسه های آتشفشانی در تور مجازی کامچاتکا

کامچاتکا سرزمین چشم میزانای پرشکوه و بی بدیل است. مخروط ها و کاسه های آتشفشانی، دریاچه ها و چشمه های آب گرم، رودخانه های پرشمار و جنگل های گسترده منطقه دست به دست هم داده اند و منظره ها در خور تصویری خلق نموده اند. پارک ملی آتشفشان های کامچاتکا (Nature Park Volcanoes of Kamchatka) یکی از سایت های میراث فرهنگی به رسمیت شناخته شده به وسیله یونسکو هستند و در میان آن ها، از اوزون (Uzon) در شرق این شبه جزیره به عنوان یکی از دیدنیی ترین و بزرگ ترین آتشفشان های این منطقه نام برده می گردد. تور مجازی به این سرزمین آتشفشانی در شرق دور روسیه، این امکان را برای شما فراهم نموده است تا این منظره رویایی از این گوشه دور از دسترس کامچاتکا را دیدن کنید.

کاسه آتشفشانی اوزون (Uzon Volcano Caldera) با قطر 10 تا 12 کیلومتر و عمق 200 تا 800 متر، مساحتی به وسعت 100 کیلومتر مربع دارد. اینجا، پهنه ای بی همتا برای همزیستی مسالمت آمیز طبیعت بکر و فعالیت های آتشفشانی و محل تشکیل سازه های معدنی و کانی است و به نوعی می توان آن را که جوان ترین میدان نفتی دنیا به شمار می آید، به عنوان لابراتواری طبیعی برای دیدنی فرایندهای مختلف زمین شناسی معرفی کرد. بخشی از حیات وحش و طبیعت رنگارنگ کامچاتکا در منطقه اوزون را در تصاویر زیر مشاهده می کنید.

در سطح کاسه آتشفشانی اوزون و به ویژه در بخش غربی آن، فعالیت آب گرمایی شدیدی ثبت شده است. این بخش از آتشفشان اوزون را که برآورد می گردد مساحتی در حدود 100 متر در 400 متر داشته باشد، میدان حرارتی غربی (Western Thermal Field) می نامند. گفته می گردد حدود 100 چشمه در این میدان وجود دارد و بیش از 500 رخداد زمین گرمایی در آن اتفاق می افتد.

سطح میدان حرارتی غربی پوشیده از گودال های در حال غلیان است و به طور مستمر، از شکاف ها و گِل فشان های کوچکی که در نگاه اول همانند آتشفشان هایی واقعی، اما در میزان های مینیاتوری به نظر می آیند، گازها و بخارهای داغ به هوا برمی خیزد. تنها تفاوت این گل فشان ها با آتشفشان های واقعی، در نبود گدازه های آتشین است. دمای هوا در اینجا بالاتر از 100 درجه سانتی گراد است و هرچه به عمق آن نزدیک تر شوید، دما بیشتر می گردد.آن بخش هایی که از آن ها گاز و بخار منتشر می گردد، جوان ترین گودال های کاسه آتشفشانی هستند و آن هایی که نشتی های دیرینه تری دارند، در اثر جریان آب های سطحی به حفره های توخالی تبدیل شده اند. سولفید هیدروژنی که در پس قرن ها پدید آمده است در ترکیب با گاز و بخار آب، اکسیداسیون و تبدیل به سولفور خالص می گردد. ماده ای که به این ترتیب ایجاد می گردد، روی تمام حفره ها و دهانه ها را می پوشاند و شکل پارچه توری نازک و شنماینده ای را به خود می گیرد که پر است از بلورهایی ریز با طیف های رنگی زرد تا سبز.

میدان حرارتی غربی بخشی از ذخیره گاه طبیعی کرونوتسکی (Kronotsky Reserve) است و به طور معمول، بازدیدنماینده زیادی ندارد. طوری که نه تنها گردشگران، بلکه حتی دانشمندان هم به ندرت این محل را از میان انواع متنوع تور روسیه برای سفر انتخاب می نمایند؛ اما اگر شما عاشق طبیعت و سفر به مقاصد دور و کمتر دست خورده هستید، کامچاتکا همان جایی است که باید در سفر بعدی خود به روسیه به آنجا سر بزنید. اگر تجربه سفر به روسیه را دارید، آن را با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2338

به "تماشای گل فشان ها و کاسه های آتشفشانی در تور مجازی کامچاتکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشای گل فشان ها و کاسه های آتشفشانی در تور مجازی کامچاتکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید