حمایت از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور، راه اندازی 15 شرکت نوپا در حوزه نانو

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تا انتها سال گذشته در قالب برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در حوزه نانو، 15 شرکت نوپا به ثبت رسید.

حمایت از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور، راه اندازی 15 شرکت نوپا در حوزه نانو

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور به عنوان پایگاه تخصصی حوزه فناوری نانو همکاری می نماید. این برنامه در قالب حمایت از برگزاری دوره های علمی و پژوهشی شامل پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و مشخص، تاسیس شرکت نوپا و انجام سخنرانی ها و برگزاری کارگاه های تخصصی در حوزه فناوری نانو، ارتباط موثر دانشمندان و متخصصان ایرانی خارج از کشور و مراکز پژوهشی برگزیده کشور را تسهیل می نماید.

این ستاد در سال 99 در بین پایگاه های همکار این برنامه رتبه دوم را در میان 70 پایگاه همکار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کسب نموده است. بر اساس آمارهای ارائه شده 9 نفر از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در دوره های پسادکتری مشارکت نموده اند.

بعلاوه 16 نفر از آنها در دوره های سخنرانی و کارگاه های تخصصی شرکت کردند. 15 شرکت نوپا هم به وسیله این افراد در حوزه نانو شکل گرفت. 1 درخواست برای دریافت فرصت مطالعاتی و یک درخواست برای استاد مدعو و مشخص هم ارائه شد.

برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (Connect.isti.ir) با هدف استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی محققان و متخصصان ایرانی و برقرار ارتباط با مراکز علمی، فناوری و صنعتی منتخب کشور در حال انجام است. این کار با ایجاد بیش از 120 پایگاه شامل برترین دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و شرکت های دانش بنیان کشور سرعت گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2194

به "حمایت از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور، راه اندازی 15 شرکت نوپا در حوزه نانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور، راه اندازی 15 شرکت نوپا در حوزه نانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید