خانه روزانه، خانه شبانه منتشر شد، ترجمه ای دیگر از برنده نوبل ادبیات سال 2019

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران؛ رمان خانه روزانه، خانه شبانه نوشته اولگا توکارچوک و با ترجمه مسلم بخشایش، از سوی انتشارات افراز به بازار کتاب رسید.

خانه روزانه، خانه شبانه منتشر شد، ترجمه ای دیگر از برنده نوبل ادبیات سال 2019

اولگا توکار چوک؛ نویسنده، شاعر، فیلم نامه نویس و روان شناس اهل لهستان، متولد 29 ژانویه سال 1962 است. وی برنده جوایزی همانند جشنواره بین المللی ادبیات ویله نیتسا و جایزه جهانی من بوکر برای نویسندگی رمان پروازها و جایزه نوبل ادبیات سال 2019 بوده است. بچه های سبز (ترجمه کاوه میرعباسی، نشر چشمه)، پروازها(ترجمه فریبا ارجمند) و گاوآهن خود را روی استخوان های مرده بکش (ترجمه دنیس آژیری) از جمله آثار این توکار چوک هستند که به زبان فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: چون در خانه مارتا قفل بود. پس با لگد بازش کرد. البته بعد از شنیده شدنِ غژغژ زننده لولای در! مارِک مارِک با حال نزار وارد آشپزخانه ای شد که گویی همین دیروز مارتا آنجا را ترک نموده. رومیزی شمعیِ کشیده شده بر روی میز آشپزخانه آن قدر بلند بود که به کف می خورد. رویش یک چاقوی بزرگِ مخصوص بریدن نان وجود داشت. مارِک به سرعت زیر میز سرک کشید اما چه فایده که چیزی آنجا نبود! او به سراغ کابینت ها رفت. و سپس به سراغ اجاق و سبد هیزم ها، و نهایتاً هم نگاهی به درون کشوهای دِراوری انداخت که در آنها یک سری ملافه به شـکل منظمی چیده شده بودند.

همه چیز بوی رطوبت زمستانی می داد؛ برف، فلز و چوب نم کشیده. او به همه جا نگاه کرد و حتی بعد از لمس کردن لحاف و تشک مارتا، دستش را در چکمه های پلاستیکیِ نسـبتاً کهنه ای هم فرو کرد. او تصور روشنی از مارتا در پاییز داشت، او می دانست که مارتا قبل از ترک خانه اش آن بطری ها را بسته بندی نموده و کنار می گذارد. اما جای دقیق شان را نمی دانست. او گفت: پیرِ سگ! و زد زیر گریه. او پشت میز غذاخوری نشست و سرش را در میان دو دستش گرفت، اشک هایش هم بعد از افتادن به روی آن رومیزی توانستند حداقل مقداری از آن فضله موش ها را بشویند و با خودشان ببرند.

کتاب خانه روزانه، خانه شبانه نوشته اولگا توکارچوک، در 331 صفحه، به قیمت 120 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و با ترجمه مسلم بخشایش، از سوی انتشارات افراز به کتاب فروشی ها رسید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2187

به "خانه روزانه، خانه شبانه منتشر شد، ترجمه ای دیگر از برنده نوبل ادبیات سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه روزانه، خانه شبانه منتشر شد، ترجمه ای دیگر از برنده نوبل ادبیات سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید