خبرنگاران آموزش مجازی سواد رسانه ای خانواده ها را افزایش داده است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: آموزش غیرحضوری و مجازی در ایام شیوع بیماری کرونا باعث شده تا سواد رسانه ای خانواده ها در فضای سایبری افزایش یابد.

خبرنگاران آموزش مجازی سواد رسانه ای خانواده ها را افزایش داده است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اقامت تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

مریم بیدخام روز سه شنبه در نشست اعضای شورای انجمن اولیا و مربیان استان قزوین که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار گردید با تاکید بر ضرورت گسترش سواد رسانه ای برای والدین،افزود: آگاهی والدین نسبت به فضای مجازی و سواد رسانه ای می تواند بر کاهش آسیب ها در شبکه های اجتماعی تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه والدین باید با آگاهی کافی نسبت به ظرفیت فضای مجازی نقش خود را در تربیت و آموزش سواد رسانه ای بیش از پیش برعهده بگیرند،افزود: به لحاظ اهمیت این موضوع ضروری است سواد رسانه ای تربیتی ویژه والدین و دانش آموزان درخصوص استفاده از فضاهای مجازی و اجتماعی از سوی متولیان افزایش یابد تا با مدیریت صحیح از این ظرفیت استفاده گردد.

بیدخام، آموزش غیرحضوری را دارای مزایا و معایبی دانست و گفت: با این اوصاف مزایا و نقاط قوت آموزش غیر حضوری بیشتر است که در این راستا برای برطرف نکات منفی و نقصان آن باید برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد که آموزش سواد رسانه ای خانواده ها از آن جمله است.

این مسؤول افزود: ویروس کرونا با تمام سختی هایی که برای اجتماع ایجاد کرد، با این حال به موازات آن موجب گسترش رعایت بهداشت و سلامت جامعه و ایجاد شبکه های مجازی شاد و رشد در آموزش و پرورش شد و فراوری محتواهای آموزشی را در حوزه آموزش صدا و سیما افزایش داد.

بیدخام در ادامه گفت: ابر بحران کرونا یک شرایط غیرمترقبه و پیش بینی نشده بود که علاوه بر مضایق و مسائل متعددی که ایجاد کرد به به دنبال آن دانش آموزان از رفتن به مدرسه محروم و خانواده ها و نظام آموزشی نیز غافلگیر شدند با این حال باید دانست که آموزش تعطیل بردار نیست و باید با استفاده از ظرفیت فضای مجازی بحران ایجاد شده را کاهش داد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین همچنین از ایجاد اتاق تبادل نظر اولیا و مربیان در مدارس استان اطلاع داد و اعلام کرد: انجمن اولیا و مربیان نمادی از مشارکت خانه و مدرسه است، به گونه ای که اعضای آن با مشاوره و همفکری مسیری را برای تعلیم و تربیت مناسب آینده سازان تبیین می نمایند.

بیدخام با بیان اینکه سه ضلع خانواده، مدرسه و جامعه هر سه در توفیقات و ناکامی های آموزشی و تربیتی دانش آموزان دخالت دارند، یادآور شد: با توجه به ظرفیت تشکل های مردم نهاد در حوزه های مختلف روانشناسی و مددکاری این آمادگی وجود دارد که تشکل های مردم نهاد با حضور در مدارس کمتر توسعه یافته همکاری مستمری را در حوزه های مختلف با آموزش و پرورش داشته باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1564

به "خبرنگاران آموزش مجازی سواد رسانه ای خانواده ها را افزایش داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آموزش مجازی سواد رسانه ای خانواده ها را افزایش داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید