خبرنگاران محقق تایلندی خواهان کاهش هزینه های تسلیحات برای مقابله با کرونا شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تهران - خبرنگاران - یک محقق تایلندی در نامه ای سرگشاده خواهان کاهش بودجه خرید تسلیحاتی توسط دولت این کشور در چند سال آینده و اختصاص صرفه جویی 4 تا 8 میلیارد دلاری ناشی از آن به مقابله با تاثیرات شیوع کرونا شد.

خبرنگاران محقق تایلندی خواهان کاهش هزینه های تسلیحات برای مقابله با کرونا شد

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

به گزارش پایگاه خبری استریتس تایمز، انوسورن تاماجای مدیر مرکز تحقیقات اقتصادی دانشگاه رانگسیت تایلند روز یکشنبه نامه سرگشاده ای خطاب به 20 تن از ثروتمندترین افراد تایلند منتشر کرد که آشکارا اشاره ای به درخواست یاری نخست وزیر تایلند از ثروتمندان این کشور در یک سخنرانی تلویزیونی در روز آدینه است.

پرایوت چان-او-چا (Prayut Chan-o-cha) نخست وزیر تایلند در سخنرانی تلویزیونی روز آدینه گذشته گفته بود که این هفته نامه سرگشاده ای خطاب به ثروتمندان کشور می نویسد و از آنها می خواهد که به تلاشها برای مهار شیوع ویروس کرونا یاری نمایند. اما سخنرانی نخست وزیر تایلند با واکنش های منفی در فضای مجازی رو به رو شد و مردم با هشتگ #دولت-گدا به او واکنش نشان دادند.

در همین حال انوسورن نیز در نامه سرگشاده خود از ثروتمندان خواست اگر امکان ملاقات با نخست وزیر را دارند از او بخواهند که به عنوان نخست وزیر و وزیر دفاع باید هزینه های خرید سلاح را در مدت سه تا پنج سال آینده کاهش دهد. وی گفت که با این اقدام حدود 100 میلیارد تا 200 میلیارد بات (حدود 4 تا 8 میلیارد دلار) صرفه جویی می گردد که این مبلغ می تواند به یاری به مردم و کسب و کارهای کوچک تحت تاثیر شیوع کرونا اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: اگر دولت از فساد رهایی یابد و هزینه روی پروژه های غیرسازنده را کاهش دهد می تواند سالانه بین 300 تا 400 میلیارد بات صرفه جویی کند. این محقق دانشگاه همچنین از ثروتمندان تایلند خواست به نخست وزیر کشور بگویند که در شرایط اضطراری کشور هم بازنگری کند زیرا کشورها و مناطقی مانند کره جنوبی، تایوان، نیوزیلند و دانمارک هم حالت اضطراری اعلام نکرده اند اما توانسته اند شیوع کرونا را مهار نمایند. انوسورن گفت که دولت به منظور اطمینان دادن به جامعه درباره مبارزه با کرونا همچنین باید به طور گسترده اقدام به دریافت آزمایش کرونا در بخش هایی از کشور همانند بسیاری از دیگر کشورها کند تا مجبور به تعطیل کردن شهرهای تایلند نباشند و ثروتمندان هم می توانند در صورت عدم توان اقتصادی دولت برای انجام تست های کرونا به دولت یاری نمایند.

بر اساس این گزارش، در حالی که در چند روز گذشته شمار مبتلایان جدید به کرونا در تایلند به حدود 30 مورد کاهش یافته است، بسیاری از مردم از قوانین قرنطینه و محدودیت های رفت و آمد که موجب بیکار شدن افراد شده است راضی نیستند. بعضی افرادی که در پی ثبت نام در وبسایت دولت پیروز به دریافت یاری اقتصادی نشدند روز سه شنبه گذشته در مقابل وزارت دارایی تایلند تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تا کنون ابتلای حدود 2 هزار و 800 نفر به کرونا در تایلند تایید شده و 47 نفر نیز جان خود را از دست داده در حالی که حدود 2 هزار نفر بهبود یافته اند. بحث های مربوط به مقابله با کرونا در تایلند در حالی مطرح شده است که ماها واجیرالونکورن (Maha Vajiralongkorn) پادشاه تایلند از دو هفته پیش با خدمه خود در هتلی در آلمان قرنطینه شده و با انتشار گزارش هایی از این موضوع، مردم تایلند در رسانه های اجتماعی خشم و ناخشنودی خود را ابراز کردند و هشتگ چرا به شاه احتیاج داریم؟ در توییتر داغ شد. این درحالی است که حرف زدن علیه پادشاه در تایلند جرم است و اهانت به پادشاه و ملکه مطابق قانون ممنوع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1177

به "خبرنگاران محقق تایلندی خواهان کاهش هزینه های تسلیحات برای مقابله با کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محقق تایلندی خواهان کاهش هزینه های تسلیحات برای مقابله با کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید