در مقابل هجمه پیغام های رسانه ای چه باید کرد؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، کتاب نظریه سواد رسانه ای؛ رهیافتی شناختی نوشته دبلیو جیمز پاتر استاد گروه ارتباطات دانشگاه کالیفرنیا و ترجمه ناصراسدی، محمد سلطانی فر و شهناز هاشمی که چاپ دوم ویراست دومش به چاپ رسیده، در کوشش است تا شرح دهد ذهن انسان هنگام برخورد با جریان پیغام های رسانه ای در فرهنگ اشباع شده از اطلاعات چه می نماید.

در مقابل هجمه پیغام های رسانه ای چه باید کرد؟

نظریه سواد رسانه ای نشان می دهد که مخاطبان در برابر هزاران پیغام رسانه ای که هر روز با آن روبرو می شوند چه تصمیمی باید بگیرند؛ در برابر شمار بسکمک از پیغام های متنوعی که از کانال های گوناگون پخش می گردد، چه واکنشی نشان دهند و چگونه از آن پیغام ها مفاهیم خود را بسازند. مهم ترین نکته اینکه نشان دهد این اقدامات با داشتن سطح بالاتری از سواد رسانه ای، چگونه بهتر انجام می شوند.

از دانشجویان تا وکلا مخاطبان این کتاب

کتاب نظریه سواد رسانه ای؛ رهیافتی شناختی یک ادبیات پژوهشی است که چارچوبی برای سواد رسانه ای ارائه می دهد، تا برای دانش پژوهان جدید مدخلی از پژوهش هایی باشد که به طور مستقیم با سواد رسانه ای سروکار دارند. مسائل اصلی مطرح شده در بحث گسترده سواد رسانه ای، در پیوند با الگویی است که فرضیه های علمی و پیشنهادهای اصولی را برای سازوکارهای دستیابی به سطح بالای سواد رسانه ای یکپارچه می نماید. اشاره های پژوهشی به خوانندگان نشان خواهد داد که کجا می توانند عمیق تر به موضوعات بپردازند.

این کتاب در 418 صفحه شامل 12 فصل در چهار بخش است. بخش نخست در خصوص اساس نظریه سواد رسانه ای و شامل دو فصل است. بخش دوم نظریه را معرفی می نماید. بخش سوم بخش های فرایند پردازش اطلاعات را معرفی می نماید و در بخش چهارم و پایانی این کتاب دیدگاه روشنی به دست اندرکاران رسانه ارائه می دهد تا دیگران را در افزایش سواد رسانه ای کمک دهند.

ویراست اول کتاب نظریه سواد رسانه ای؛ رهیافتی شناختی به چاپ پنجم رسیده و اکنون چاپ دوم ویراست دوم آن در قطع رقعی و به قیمت 130 هزار تومان توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقه مندان می توانند نسخه الکترونیکی کتاب را به وسیله نرم افزار کتابخوان طاقچه تهیه نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2014

به "در مقابل هجمه پیغام های رسانه ای چه باید کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مقابل هجمه پیغام های رسانه ای چه باید کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید