دستاورد بارنکردنی اتصال مغز 3 انسان به هم

به گزارش تور ارمنستان ارزان، وب سایت یک پزشک - میثاق محمدی زاده: دانشمندان علوم اعصاب در پروژه BrainNet دنبال اتصال مستقیم چندین مغز انسان به یکدیگر برای افزایش مشارکت در حل مسئله هستند.

دستاورد بارنکردنی اتصال مغز 3 انسان به هم

دانشمندان دو دانشگاه کارنگی ملون و واشنگتن پیروز شدند روشی برای اتصال مغز سه انسان به یکدیگر پیدا نمایند. این مغزها هنوز در بدن انسان ها قرار دارند و ازشان مجزا نیستند.

این مغزهای به هم متصل شده می توانند با هم مشارکت داشته باشند و یک انتخاب مشارکتی انجام دهند بدون اینکه صاحبان آن ها با یکدیگر ارتباط داشته باشند یا صحبت نمایند.

دانشمندان برای آزمایش توانایی های این مغزهای به هم متصل شده، بازی تتریس را انتخاب کردند و آن ها پیروز شدند مشارکتی این بازی را انجام دهند.

این محققان پیروز شدند با استفاده از نوار مغزی (الکتروانسفالوگرافی یا EEGs) پالس های الکتریکی دو مغز را رکورد و با تحریک مغناطیسی مغز (Transcranial magnetic stimulation یا به اختصار TMS) اطلاعات را برای مغز سوم ارسال نمایند.

نتیجه نهایی دسترسی به یک رابط کاربری متصل به سه مغز انسان زنده است که می تواند در حل مسئله با هم همکاری داشته باشند.

پس از تتریس؟

در این آزمایش، دو فرسنده به سنسورهای EEG متصل شده و با شخص سوم در ارتباط بودند تا اطلاعات به وسیله یک کلاه ایمنی TMS دریافت گردد. این کلاه TMS می تواند به طور مستقیم اطلاعات را برای مغز سوم ارسال کند.

هر دو فرستنده می توانند بازی تتریس را انجام دهند ولی گیرنده قادر به انجام این کار نیست. هدف این است که آیا مغز سوم می تواند قطعات بازی تتریس را براساس چگونگی انجام بازی بچرخاند یا خیر.

برای ارتباط بهتر، فرستنده ها باید به یکی از دو چراغ LED خیره شوند. این چراغ های LED براساس فرکانس های مختلف مغز فلاش می زنند. به این معنی که براساس پالس الکتریکی که مغزها ارسال می نمایند؛ چراغ های LED کم نور یا پر نور می شوند.

گیرنده با استفاده از کلاه TMS این فلاش ها را دریافت و تصمیم به چرخاندن یک بلوک بازی تتریس می نماید.

نتیجه کلی این آزمایش باورنکردنی است. سه گروه از پنج گروه مورد آزمایش پیروز شدند بازی تتریس را در 81 درصد از زمان در نظر گرفته شده به خاتمه ببرند.

آینده این آزمایش می تواند به حل مسئله های پیچیده تر و سخت تر توسعه پیدا کند. به نظر شما 3 مغز به هم متصل شده پس از بازی تتریس، توان انجام چه کارهایی خواهند داشت؟

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 16 مهر 1403 بروزرسانی: 16 مهر 1403 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2676

به "دستاورد بارنکردنی اتصال مغز 3 انسان به هم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاورد بارنکردنی اتصال مغز 3 انسان به هم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید